سید سعید شاهرخی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: استان شرایط مطلوبی دارد و تلاش کردیم همدان را از هرگونه حاشیه ای دور نگه داریم.
وی با بیان اینکه احزاب مختلفی با دیدگاه های متفاوت در عرصه سیاسی این استان فعال هستند، افزود: بر همین اساس ماه گذشته خانه احزاب را به عنوان یک نهاد صنفی برای حمایت و پشتیبانی از این قشر راه اندازی کردیم.
شاهرخی ادامه داد: در حال حاضر نمایندگان احزاب این خانه را اداره و برنامه ریزی های لازم را برای تقویت احزاب با گرایش های مختلف انجام می دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان بیان کرد: هم اکنون بیش از 50 حزب شناسنامه دار در سطح استان داریم که از این تعداد حدود 23 حزب فعال است.
شاهرخی همچنین به جایگاه و نقش اثرگذار سازمان های مردم نهاد (سمن ها) اشاره کرد و گفت: اعتقاد دولت بر این است در هر عرصه ای تمامی امور را به مردم واگذار کند که یکی از راه های آن شکل گیری سمن ها با سلایق و تخصص های مختلف است.
وی با اشاره به فعالیت سمن ها در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، بهداشتی و زیست محیطی در این استان افزود: شرایط را به گونه ای فراهم کرده ایم تا سمن ها بتوانند در کمترین زمان ممکن مجوز بگیرند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان تاکید کرد: تلاش ما بر این است علاوه بر تقویت سازمان های مردم نهاد در استان، از نظر کمی و کیفی نیز سمن ها رشد و بالندگی داشته باشند.
شاهرخی خاطرنشان کرد: به مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرده ایم برای شتاب دهی در انجام کارها و در واگذاری اموری که قابل واگذاری به سمن ها است، هرچه سریعتر اقدام کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان کیفیت بخشی به سمن را از مهمترین اقدامات ماه های اخیر برشمرد و گفت: در راستای سرعت بخشیدن به امور سمن ها و آموزش به دستگاه های اجرایی برای نحوه برخورد با سمن ها نیز گام هایی در استان برداشته شده است.
شاهرخی ابراز امیدواری کرد: با این اقدامات بتوانیم توده های مختلف مردم با سلایق و دیدگاه های مختلف را در کارهایی که موجب رشد و اعتلای جامعه می شود، به سمن ها جذب کنیم.
به گزارش ایرنا، بیش از 400 سازمان مردم نهاد هم اکنون در استان همدان فعالیت می کند.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.