حمیدرضا یاری عصر شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رویداد بین المللی برای نخستین بار در دو سطح وزیران گردشگری 157 کشور و 540 عضو وابسته برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این اجلاس از نشست های زیرمجموعه سازمان ملل محسوب می شود افزود: برگزاری این اجلاس در این مقطع زمانی نشان دهنده بی تاثیر بودن تحریم ها است.
یاری ادامه داد: در زمان حاضر برای شرکت در این رویداد بین المللی روادید ورود برای مدیران 70 شرکت نیز صادر شده است.
عضو هیات رئیس سازمان جهانی گردشگری با بیان اینکه پیش از این ایران به عنوان عضو وابسته در این رویداد شرکت داشت، ادامه داد: در این دوره 11 شرکت برتر گردشگری ایران از جمله علیصدر، مارکوپولو، آژانس مسافرتی ققنوس و هتل اسپیناس حضور می یابند.

**هتل های همدان آماده پذیرایی از مهمانان
یاری گفت: همدان یک هزار و 200 تخت در هتل های یک تا پنج ستاره دارد و از این حیث هیچ مشکلی برای اقامت گردشگران داخلی و خارجی مشاهده نمی شود.
وی با بیان اینکه طبق نظر رئیس جامعه هتل داران کشور پیشنهاد افزایش تعرفه هتل ها از طریق استان ها به این نهاد ارسال می شود گفت: امسال هیچ تغییری در نرخ اقامتگاه های هتلی در این استان نخواهیم داشت.
عضو هیات رئیسه سازمان جهانی گردشگری بیان کرد: حتی در روزهای پیک (شلوغ) سفر نیز تخفیف های ویژه از40 تا 50 درصد برای اقامت گردشگران ارائه می شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه تاکنون اقداماتی در خصوص یکسان شدن پرداخت ارزی (دلار و یورو) برای اقامت هتلی گردشگران خارجی انجام شده است یا خیر؟ اظهارداشت: این موضوع یکی از خواسته های جامعه هتل داران از رئیس سازمان میراث فرهنگی بود اما تا کنون موردی تصویب نشده است.
یاری افزود: در 6 ماهه نخست امسال و تعطیلات نوروز ورود گردشگران به استان همدان به ترتیب 18 و 100 درصد رشد داشته است.
به گفته وی همدان پس از استان کهگیلویه و بویر احمد، جایگاه دوم به لحاظ جذب ورود گردشگران نوروزی را به خود اختصاص داد.
مدیرعامل شرکت سیاحتی غار علیصدر همدان افزود: قبل از دولت تدبیر و امید میزان گردشگر خارجی به این مجموعه حدود 400 نفر بود که این میزان در دولت دوازدهم به 13هزار نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه این استان در مسیر گردشگری قرار ندارد گفت: بیشترین آمار گردشگران خارجی در تورهای هشت روزه مربوط به استان های اصفهان، شیراز و در 12 روزه هم اصفهان، فارس، یزد و کاشان است که می بایست در این خصوص اقدامات اساسی انجام گیرد.
وی با بیان اینکه برقراری مجدد پروازهای ترکیش به غرب کشور می تواند راهکار اساسی برای ورود گردشگر در غرب کشور محسوب شود، افزود: این رویکرد می تواند همدان، کرمانشاه و برخی از استان های گردشگر پذیر را تقویت کند.

** ایران ارزان ترین مقصد گردشگری جهان
یاری همچنین با بیان اینکه ایران ارزان ترین مقصد سفر برای گردشگران به حساب می آید، اضافه کرد: برای بازدید از یک کلیسا در اسپانیا باید 70 دلار هزینه کرد ولی برای اقامت یک شب در هتل های پنج ستاره همدان این رقم حدود چهار میلیون ریال (حدود 25 دلار) است.
وی ادامه داد: کشورمان دارای پتانسیل های مختلف گردشگری، فرهنگی، طبیعی و تاریخی است که برگزاری این اجلاس جهانی بهترین راهکار برای تشویق و تبلیغ جاذبه های کشورمان خواهد بود.
عضو هیات رئیسه سازمان جهانی گردشگری، این صنعت را زود بازده، کم هزینه و پاک دانست و نمونه کاملی از کالای ایرانی توصیف کرد.
وی روز گذشته(شنبه) پس از دیدار با مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) از بخش های مختلف اتاق خبر این خبرگزاری نیز بازدید کرد.
همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 معرفی شده است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.