به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این تفاهم نامه مربوط به انجام عملیات آبخیزداری و آبخوانداری درحوزه های آبخیز شهرستان های همدان بر اساس مشخصات فنی، نقشه ها و طرح های مطالعاتی تصویب شده که جز جدایی ناپذیر آن تلقی می شود.
دستیابی به اهداف کلان سازمان جنگل ها در راستای حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری مناسب و پایدار از منابع طبیعی استان با هدف تحقق اسناد بالادستی و سند چشم انداز در زمینه اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری، کنترل فرسایش، مدیریت منابع پایه آب و خاک، احیا و توسعه مراتع و حوزه های آبخیز، جلب مشارکت های مردم و آبخیز نشینان و استفاده از ظرفیت خیران آبخیزداری از اهداف اساسی این تفاهم نامه است.
بر این اساس استانداری همدان متعهد شد 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به منظور تحقق اهداف یاد شده از طریق تصویب در شورای برنامه ریزی استان و مبادله موافقت نامه با اداره کل منابع طبیعی استان همدان متناسب با سال مالی اختصاص دهد و هماهنگی و همکاری در مجموعه دستگاه های دولتی و غیردولتی مسئول در تحقق اهداف را مورد اشاره قرار دهد.
همچنین سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز متعهد می شود تا اختصاص مبلغ 154 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی طرح های آبخیزداری به منظور تحقق اهداف متناسب با تخصیص اعتبارات ملی، ایجاد زمینه های لازم برای جلب مشارکت مردم ساکن در مناطق اجرایی و دستگاه های دولتی و غیردولتی موثر در دستیابی به اهداف را در دستور کار قرار دهد.
البته اجرای تعهدات پیش بینی شده در مفاد تفاهم نامه مستلزم انجام تعهدات طرفین به تناسب تخصیص و وصول اعتبارات مورد تفاهم است.
تمامی اقدام ها و عملیات اجرایی آبخیزدرای و آبخوانداری بر اساس مطالعات تفصیلی اجرایی در استان خواهد بود .
پیرو این تفاهمنامه شروع عملیات اجرایی طرح های مصوب در استان با تخصیص اعتبار از سوی سازمان جنگلها در 17زیر حوزه در 9 شهرستان شروع شده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.