سید سعید شاهرخی شامگاه پنجشنبه در آیین تجلیل از مدال آوران بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی اظهار داشت: هم اکنون 11 درصد تعداد مدال های کسب شده کاروان کشورمان در بازی های آسیایی را ورزشکاران همدانی کسب کرده اند که نیاز به برجسته سازی به ویژه در رسانه ها دارد.
وی با تمجید از عملکرد بانوان همدانی حاضر در بازی های آسیایی اندونزی گفت: بانوان فرهیخته استان نیز 29 درصد از مدال های کسب شده بخش زنان در بازی های آسیایی را کسب کرده اند که افتخاری بزرگ محسوب می شود.
شاهرخی افزود: اطلاع رسانی موفقیت ها و دستاوردهای ورزشکاران به ویژه در رسانه ها ضروری است و باید بیش از این بیان شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان در ادامه با اشاره به رشادت ها و جانفشانی قهرمانان دفاع مقدس گفت: جوانان ما در هر عرصه ای که لازم به حضورشان بوده، پیروز و موفق بوده اند.
شاهرخی افزود: در دوران دفاع مقدس فرماندهان شجاعی را در تاریخ جنگ تحمیلی ثبت کرده که در کمترین سن به سرلشکری رسیده اند و طرح های بزرگی را به لحاظ نظامی اجرا کردند که در تاریخ جنگ ها برجای مانده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در عرصه های مختلف علمی نظیر علوم نوین و علوم هسته ای جوانان ما نقش آفرین بودند و در ورزش نیز مقام ها و رده های برتر جهانی، آسیایی و بین المللی را به خود اختصاص دادند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی را در سراسر دنیا در سال های متمادی سرافرازانه به اهتزاز در آوردند.
وی افزود: این قهرمانی ها را باید به خانواده ها و جامعه ورزش تبریک گفت و آمار کسب شده نیاز به اطلاع رسانی بیشتر دارد.

** ایجاد زیرساخت های بالقوه ورزشی در دولت تدبیر و امید
مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز در این آیین گفت: با حمایت های دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته شاهد پیشرفت قابل توجهی به لحاظ زیرساخت های ورزشی استان بوده ایم.
رسول منعم بیان کرد: در این مدت 29 طرح ورزشی با زیربنای 91 هزار مترمربع در استان همدان به بهره برداری رسیده است.
وی اضافه کرد: سرانه ورزشی استان همدان با بهره برداری از این طرح ها از 61 صدم مترمربع به 71 صدم مترمربع افزایش پیدا کرده است.
منعم در ادامه افزود: همچنین در چهار سال گذشته سه هزار و 18 ورزشکار همدانی به مسابقات کشوری اعزام شدند و 2 هزار و 913 عنوان انفرادی و 333 مقام تیمی کارنامه درخشان از عملکرد آنها بود.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز دوره طلایی را در کسب مدال های بین المللی پشت سر گذاشتیم که حاصل آن اعزام 139 ورزشکار همدانی به مسابقات جهانی، آسیایی و بین‌المللی و تصاحب 85 مدال بود که با رشد 120 درصدی همراه بودیم.
وی با اشاره به عملکرد دستگاه ورزش استان در بازی های آسیایی 2018 اندونزی گفت: استان همدان هشت ورزشکار در بازی‌های آسیایی جاکارتا داشت که در نهایت هفت مدال کسب کردند.
وی با یادآوری اینکه در دوره گذشته تنها سه مدال آسیایی کسب شده بود گفت: 11 درصد از مدال های آسیایی کاروان کشورمان را همدانی ها کسب کرده اند و 88 درصد ورزشکاران همدانی شرکت کننده در این مسابقات نیز موفق به مدال آوری شدند.
در این آیین به مدال آور طلای بازی های آسیایی یکصد میلیون ریال، نشان نقره 70 میلیون ریال و مدال برنز 50 میلیون ریال تعلق گرفت.
در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا ، از همدان حمید میرزایی نادر در کبدی مدال طلا، فرود ظفری در ووشو نشان نقره، مریم کرمی در قایقرانی نشان های نقره و برنز، مریم امیدی پارسا در قایقرانی 2 مدال نقره و مه لقا جام بزرگ در تیراندازی نشان برنز کسب کردند.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.