به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دامپزشکی همدان، محمودرضا رسولی افزود: در این بازرسی ها 62 کیلوگرم گوشت، 89 عدد کبد، 192 عدد ریه و 35 عدد کلیه غیرقابل مصرف تشخیص داده و ضبط و معدوم شد.
وی افزود: بازرسی و نظارت بهداشتی و ذبح شرعی دام ها در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی توسط 55 گروه ثابت و سیار متشکل از 87 دکتر دامپزشک، ناظر شرعی و ناظر بهداشتی انجام شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان همدان اظهار داشت: در راستای انجام طرح نظارت بهداشتی و ذبح شرعی بر دام های قربانی، شهروندان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در بازرسی های بعمل آمده یک راس لاشه گوسفند به طور کامل ضبط و 104 لاشه نیز اصلاح موضعی شد.
رسولی ادامه داد: همچنین 89 عدد کبد و 192 عدد ریه و 35 عدد کلیه نیز غیرقابل مصرف تشخیص داده شد که ضبط و معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد و 170 عدد کبد نیز اصلاح شد.
گفتنی است همزمان با شبکه های دامپزشکی سراسر کشور، طرح ویژه نظارت بر ذبح دام های قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در استان همدان انجام شده است.
این طرح در راستای جلوگیری از بیماری های قابل انتقال از دام به انسان، عرضه گوشت بهداشتی و در نتیجه حفظ سلامت شهروندان صورت گرفت.
23 گروه ثابت و 32 گروه سیار با 87 دکتر دامپزشک، بازرس بهداشتی و همکاری ناظران ذبح شرعی را برعهده داشتند.
گفتنی است؛ سال گذشته نظارت بر سه هزار و 969 راس دام، توسط بازرسان دامپزشکی صورت گرفت، که سه لاشه دام به مقدار 197 کیلوگرم به سبب مشکلات بهداشتی از چرخه مصرف انسانی خارج و همچنین بیش از 399 کیلوگرم گوشت و آلایش دامی شامل جگر، کلیه و ریه نیز به سبب مشکل بهداشتی جمع آوری شد.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.