به گزارش ایرنا باب الله فتحی روز سه شنبه در شورای اداری شهرستان ملایر خواستار حضور مستمر مدیران در بین مردم به ویژه روستاها شد و اظهار داشت: این حضور همواره منشا اثر و امید بخش است.
وی وجود همدلی و وفاق در بین مجموعه شهرستان و نمایندگان را عاملی مهم برای خدمتگزاری به مردم و حرکت در مسیر توسعه دانست و خطاب به مدیران تاکید کرد: از حضور ارباب رجوع هیچگاه خسته نشوید و با رفتار خود این نعمت ها را از خود روی گردان نکنید.
فرماندار ویژه ملایر همچنین بر لزوم نظارت بیشتر مدیران مرتبط بر تنظیم بازار، حضور به موقع در جلسه ها و ورود بیشتر مدیران در گرامیداشت هفته دفاع مقدس، نیروی انتظامی و بازگشایی مدارس تاکید کرد و افزود: تنظیم بازار باید با جدیت نظارت و پیگیری شود.
فتحی با بیان اینکه عملکرد مجموعه شهرستان در ایجاد اشتغال و جذب تسهیلات اشتغالزایی راضی کننده نیست بیان کرد: طی 2 ماه اخیر اقداماتی در این راستا انجام شد که حدود 16 درصد در ایجاد اشتغال رشد داشتیم و در مدت زمان باقیمانده تلاش ها باید بیشتر شود.
وی خواستار تلاش مدیران دستگاه های اجرایی بویژه دستگاه های بخشی و مرتبط با ایجاد اشتغال شد و گفت: طی ماه های گذشته با برگزاری جشنواره های مختلفی همچون مبل و منبت، شاهد پویایی و نشاط در سطح شهرستان بودیم که ملایر در این زمینه بسیار خوش درخشید.
معاون استاندار همدان با تقدیر از تلاش های شبانه روزی دست اندرکاران و فعالان مبل و منبت و مجموعه شهرستان در برگزار این جشنواره های مردمی ادامه داد: پرونده ثبت جهانی انگور ملایر نیز در مرحله نهایی است و به نتیجه رسیدن آن همت همگانی را می طلبد.
فتحی همچنین خواستار نظارت جدی بر نذورات توسط شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی ملایر و همچنین نظارت جدی شهرداری ملایر بر عملکرد پیمانکاران و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شد.

**همراهی مسئولان با مردم، عبادت سیاسی است
امام جمعه ملایر نیز خواستار همراهی بیشتر مسئولان با مردم و تلاش برای حل مشکلات آنان شد و گفت: اگر این همراهی جنبه عبادت فرهنگی و اجتماعی داشت، امروز جنبه عبادت سیاسی نیز دارد.
حجت الاسلام محمدباقر برقراری تاکید کرد: مسئولان باید همراهی خود را با مردم تقویت و حفظ کنند، چراکه دشمن به دنبال ایجاد فاصله و انشقاق است.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی است و تحریم های مجدد نیز به همین منظور است ادامه داد: قیام ما به این است که حضورمان در بین مردم بیشتر شود.
امام جمعه ملایر نظام مقدس جمهوری اسلامی را برگرفته از نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) دانست و افزود: کسانی که اهل عمل به حق هستند، امروز پس از گذشت 14 قرن نیز همچنان در رکاب سیدالشهداء(ع) قرار دارند.
حجت الاسلام برقراری اظهار داشت: جنگ نظامی دیگر به پایان رسیده است، امروز دوران عمل به حق و طرفداری از حق است که باید همچنان ادامه پیدا کند.

**اجرای طرح کرامت بدون هیچ اعتباری
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز از اختصاص ندادن هیچگونه اعتباری برای طرح مبارزه همه جانبه با مواد مخدر در این شهرستان به عنوان نمونه کشوری ابراز گلایه کرد و گفت: طرح کرامت بدون هیچ اعتباری در ملایر در حال اجرا است.
حجت الاسلام احد آزادیخواه بیان کرد: تاکنون برای تامین بودجه مورد نیاز طرح کرامت در ملایر اقدام خاصی صورت نگرفته است، در حالیکه هر اقدام ویژه ای مجموعه بسیج و سپاه، دستگاه های فرهنگی و ورزشی و فرمانداری ملایر باید انجام دهد، به طور قطع هزینه بر است.
وی حضور مسئولان در بین مردم و شنیدن مسایل و مشکلات آنان را امیدبخش دانست و با تاکید بر این حضور افزود: مردم ما شرایط، موانع و محدودیت ها را می دانند و صبوری می کنند، در مقابل مدیران و مسئولان باید برای حفظ و تقویت این رضایت مندی تلاش کنند.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با بیان اینکه نارضایتی در سطح شهرستان باید به صفر برسد ادامه داد: مشکلات و موانعی که به وجود آمده است با معنویت اباعبدالله الحسین(ع) و قرار گرفتن در ماه محرم و صفر، به حداقل خواهد رسید و می تواند گره گشا باشد.
وی همچنین از حضور مردم در هیات های مذهبی و عزاداری امام حسین(ع) تقدیر و بر لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر و شناختن آسیب های اجتماعی توسط دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

**در جذب تسهیلات اشتغالزایی موفق نبودیم
دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: تاکنون اعتبار کمی در حوزه اشتغال جذب کرده ایم و در جذب تسهیلات اشتغال روستایی موفق نبودیم.
محمد کاظمی با تاکید بر اینکه این حرکت باید از سوی مدیران دستگاه های اجرای جدی تر دنبال شود افزود: بین 700 تا 900 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در این شهرستان می توانیم جذب کنیم.
وی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی و روسای بانک های عامل باید همراهی و همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند و با نگاه گره گشایی در حوزه اشتغال اقدام کنند.
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم بر لزوم همکاری مجدانه مدیران مرتبط برای برداشتن گام های نهایی ثبت جهانی انگور ملایر تاکید کرد و ادامه داد: کسانی که عهده دار این اقدام مهم شده اند، باید تلاش شبانه روزی و جهادی داشته باشند، ما نیز در کنار آنها هستیم.
کاظمی با اشاره به سفر نمایندگان سازمان فائو در 25 و 26 مهرماه به ملایر تاکید کرد: علاوه بر جهاد کشاورزی تمامی مدیران مرتبط به جد پای کار باشند تا بتوانیم بزودی شاهد ثبت نهایی خوشه های زرین ملایر باشیم و این افتخار را سهم بخش کشاورزی کنیم.
وی یادآور شد: در حوزه اجرای آبیاری نوین نیز ملایر تاکنون سهم و اعتبار کمی جذب کرده است که باید در این زمینه نیز تلاش جدی صورت گیرد.
نماینده مردم ملایر در خانه ملت با بیان اینکه مردم ایران در این برهه از زمان در مظلومیت واقع شده اند گفت: باید با پیروی از مقتدای خود در مقابل ظلم ها و ستم های استکبار استقامت و پایداری کنیم.
کاظمی تاکید کرد: هم اکنون که در شرایط جنگ اقتصادی که خسارت بارتر از جنگ نظامی است، گرفتار شده ایم، تکلیف و وظیفه ما این است که با کار جهادی، سنگ صبور ملتی باشیم که از ابتدای پیروزی انقلاب کار حفاظت و حراست از انقلاب و نظام را بر عهده داشتند.
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: وظیفه تمامی مسئولان و کسانی که تریبون در اختیار دارند، تزریق امید در جامعه است تا بتوانیم از این شرایط سخت با موفقیت عبور کنیم.

**ساخت کلیه مصنوعی، هدف دانش آموز نخبه ملایری
سارینا بابایی دانش آموز نخبه ملایری در پایه پنجم دبستان که در جمع شورای اداری شهرستان ملایر حضور داشت، ساخت کلیه مصنوعی را هدف بلندمدت و مطالعه و پیشنهاد به وزرا، معاونان و نمایندگان مجلس را از اهداف کوتاه مدت خود عنوان کرد و گفت: مدیریت زمان برای من در اولویت است.
وی با اشاره به تحقیق های انجام شده خود در بخش های مختلف، الهام از طبیعت را علم کمک کننده برای ساخت کلیه مصنوعی عنوان و بیان کرد: این علم می تواند در آینده شگفت آور باشد.
سارینا بابایی نخستین سازنده تست هوش در ایران، سازنده رباط ایرانی، مشاورز وزیر بهداشت و درمان، مشاور نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، دارنده بالاترین ضریب هوشی ثبت شده در دانشگاه تهران، نویسنده 31 جلد کتاب و حافظ سوره های قرآن به زبان انگلیسی است که از کشور سوئد برای ادامه تحصیل وی نیز دعوت شده است.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.