به گزارش ایرنا در هفته گذشته طرح ساماندهی سرویس مدارس در دستور کار مسئولان اجرایی همدان به ویژه فرمانداری و شهرداری قرار گرفته و مسئولان این نهادها در تلاش هستند تا با برنامه ریزی مناسب بهترین شرایط را برای انتخاب خودرو و راننده اصلح، نرخ گذاری مناسب و توجه به خواسته والدین مهیا کنند.
ایمن سازی مسیر مدارس نیز یکی دیگر از برنامه های مهم و اجرایی شهرداری همدان است که در روزهای اخیر در قالب طرح ساماندهی به اجرا گذاشته شد.
ارتباط بسیار مطلوب بین آموزش و پرورش و شهرداری همدان نیز سبب شده تا مسئولان اجرایی و نظارتی با دقت عمل بیشتری نسبت به حل دغدغه ها و رفع نگرانی والدین پیرامون تردد فرزندانشان در مسیر منزل تا مدرسه و بالعکس اقدام کنند.

** ساماندهی یک هزار و 600 دستگاه سرویس مدارس
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار درونشهری و حومه شهرداری همدان با اشاره به ساماندهی خودروهای ویژه سرویس مدارس این شهر گفت: هم اینک یک هزار و 600 دستگاه خودرو متقاضی سرویس مدارس ساماندهی شده است.
محمد پوروخشوری افزود: یک هزار و 500 دستگاه از این خودروها تاکسی و یکصد دستگاه نیز مینی بوس است.
وی بیان کرد: شورای اسلامی شهر همدان نیز با افزایش 10 تا 15 درصدی نرخ سرویس مدارس نیز موافقت کرده است.
پوروخشوری خاطرنشان کرد: نظارت دقیق بر عملکرد سرویس های مدارس انجام می شود و در این زمینه تعامل خوبی با مدیران مدارس داریم.

** نظارت دقیق بر سلامت روانی و اخلاقی رانندگان
شهردار همدان نیز با تاکید بر لزوم دقت عمل در انتخاب رانندگان اصلح در سرویس مدارس گفت: سلامت روانی و اخلاقی رانندگان باید مورد نظارت دقیق قرار گیرد.
عباس صوفی در این باره افزود: گزینش رانندگان سرویس مدارس و برچسب گذاری خودروها باید در اولویت اقدام ها در طرح ساماندهی سرویس مدارس مورد توجه باشد.
وی اضافه کرد: نظارت دقیق بر عملکرد سرویس های مدارس نیز یکی از مهمترین مطالبه شهروندان از مسئولان مرتبط است که شهرداری به سهم خود توجه جدی به این خواسته مردمی دارد.

** اجرای طرح استقبال از مهر
معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: طرح «استقبال از مهر» به مناسبت بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید در همدان اجرایی شد.
وحید علی ضمیر افزود: این طرح تا هفتم مهر امسال پیگیری می شود و سازمان ها و مدیریت های حوزه معاونت خدمات شهری، امور زیربنایی و حمل و نقل شهری و نیز مناطق چهارگانه شهرداری در اجرای آن مشارکت و همکاری دارند.
وی با تشریح برخی از اقدام های اجرایی در این طرح گفت: هم اینک یک هزار و 500 دستگاه خودرو سرویس مدارس در قالب این طرح برای سال تحصیلی جدید در همدان ساماندهی شدند که این تعداد خودرو ساماندهی شده مسئولیت حمل و نقل 6 هزار دانش آموز را برعهده دارند.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان اضافه کرد: در مجموع 50 مسئولیت برای عوامل اجرایی ستاد استقبال از مهر در همدان تعیین شده و در حال انجام است.

** یک روز رایگان سوار بر اتوبوس های درون شهری
علی ضمیر با تاکید بر توجه جدی به اجرای دقیق اهداف طرح «استقبال از مهر» افزود: ارایه خدمات رایگان توسط اتوبوس ها برای دانش آموزان و دانشجویان در روز اول مهر، نظافت و پاکسازی داخل اتوبوس ها و تاکسی ها و نصب بنر و پرچم های تبریک از برنامه های این طرح است.
وی اضافه کرد: همچنین نصب و ترمیم تابلوهای احتیاط عبور دانش آموزان و عبور عابر پیاده در مناطق پرتردد و پرخطر، رنگ آمیزی سرعت کاه ها و اصلاح چراغ های ترافیکی و خط کشی عابر پیاده مدارس، شستشو و ترمیم تابلوهای راهنمایی رانندگی، سیلندرهای ترافیکی و چراغ های چشمک زن و نظارت کامل بر شرکت های ساماندهی سرویس مدارس و تاکسی ها در مرحله اجرا قرار دارد.
علی ضمیر خاطرنشان کرد: جلوگیری از سد معبر مسیرهای منتهی به مدارس و ساماندهی وانت بارها به ویژه در محدوده مدارس توسط سازمان ساماندهی مشاغل و مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری در طرح استقبال از مهر اجرایی می شود.
وی یادآور شد: برگزاری مراسم جشن شکوفه ها و زنگ مهر در مدارس منتخب و اهدای گل جهت توزیع بین دانش آموزان در مدارس منتخب، ترمیم و مرمت فضای سبز پیرامون و داخل محوطه مراکز آموزشی، هرس درختان و کاشت نهال، درختچه و گل و گیاه در باغچه‌های داخل محوطه مراکز آموزشی، امحا دیوارنویسی جداره های مدارس، نظافت و پاکسازی پارکها و رنگ آمیزی دیواری مدارس نیز از جمله اقدامات سازمان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است.

** اجرای دوره های آموزشی
معاون خدمات شهری شهرداری همدان در ادامه افزود: ممنوعیت خاکبرداری در این ایام، تحویل مخازن مخصوص جمع آوری زباله خشک و کاغذ به مدارس، برگزاری کارگاه و کلاس آموزشی با محوریت تفکیک پسماند از مبدا، توزیع بسته های آموزشی با سرفصل‌های تفکیک از مبدا زباله ‌تر و خشک‌ و کاهش تولید پسماند از دیگر برنامه های طرح استقبال از مهر همدان است.
وی اظهار داشت: سازمان آتش نشانی نیز با همکاری مدیریت بحران به بازدید و بررسی نقاط حادثه‌خیز در مدارس و سطح شهر می پردازد و طرح هایی همچون استقرار نیروهای عملیاتی و تامین ایمنی داخل کلاس های مدارس منتخب، آموزش دانش‌آموزان در زمینه نکات ایمنی و برگزاری مراسم روز آتش نشانی در هفتم مهر ماه امسال انجام خواهد شد.

** ایمن سازی مسیر مدارس
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز در این باره می گوید: طرح ایمن سازی مسیر مدارس یکی از دغدغه های اصلی شهرداری در آستانه سال تحصیلی جدید بود که امسال با رویکردی بهتر و بررسی های میدانی بیشتر به اجرا گذاشته شد.
احسان صباغ افزود: هم اکنون آمار دقیق از نقاط حادثه خیز 486 مدرسه در نواحی یک و دو همدان دریافت و براساس مقاطع تحصیلی، جنسیت و نیز نقاط پرترافیک اقدام های مختلف انجام شد.
وی ، خط کشی عابر پیاده به متراژ 11 هزار و 200 مترمربع ، نصب 30 سرعت کاه آسفالتی در معابر پیاده ، اصلاح 16 گذرگاه عابر پیاده ، بهسازی و نصب 112 چراغ چشمک زن و نصب 498 تابلوی احتیاط را از دیگر اقدام های ایمنی و ترافیک در مسیرهای اصلی مدارس همدان عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: برای طرح ایمن سازی مدارس شهر همدان هشت میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
بیش از 270 دانش آموز در سطح استان همدان سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.