به گزارش ایرنا، باب الله فتحی روز دوشنبه در جلسه ستاد اربعین شهرستان ملایر اظهار داشت: اربعین یکی از بزرگترین نمادهای شیعیان است که هر سال باید باشکوه تر از سال قبل برگزار شود.
وی افزود: پیاده روی اربعین حسینی به یک سنت تبدیل شده است و در این ایام عزاداران حسینی با شوق و علاقه وصف ‌نشدنی و با پای پیاده به کربلای معلی می روند.
فرماندار ویژه ملایر با اشاره به موقعیت جغرافیایی ملایر و عبور زائران حسینی از این مسیر بیان کرد: به طور قطع امسال نیز همچون سال های گذشته شاهد حضور خیل عظیم زائران در این شهرستان خواهیم بود.
فتحی خطاب به دستگاه های اجرایی مرتبط تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا میزبان شایسته ‌ای برای این زائران حسینی در این شهرستان باشیم.
وی برقراری امنیت و آرامش زائران اربعین حسینی را یکی از وظایف مهم برشمرد و افزود: ترویج فرهنگ اربعین، برقراری نظم و امنیت، احترام به سنت‌ها و ارزش‌ های دولت و مردم عراق و مدیریت خواسته ها و نیازهای زائران از جمله اصولی است که امسال در ستاد مرکزی اربعین کشوری بر آن تاکید شده است.
معاون استاندار همدان با اشاره به شکل گیری و فعالیت 9 کمیته در سطح شهرستان همزمان با اربعین حسینی اظهار داشت: کمیته‌های زیر مجموعه ستاد اربعین شهرستان با توجه به شرح وظایف خود هر چه سریعتر تشکیل شوند.
فتحی ادامه داد: سال گذشته موکب ملایر یکی از بهترین موکب‌ ها در سطح استان همدان بود که توانست خدمات مناسبی را به زائران اربعین حسینی ارائه دهد.
وی تاکید کرد: با تلاش و همت ویژه باید کاستی ‌ها و کمبودهایی که سال‌ های گذشته وجود داشت، رفع و نقاط قوت را در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائران حسینی افزایش دهیم.
فرماندار ویژه ملایر همچنین با اشاره به قیام عاشورا و ترویج نهضت اباعبدالله الحسین(ع) بیان کرد: باید فلسفه قیام عاشورا را بشناسیم و بر همین اساس عمل کنیم.
فتحی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) نیز برگرفته از نهضت حسینی و قیام عاشورا بود که در این راه شهدای بسیاری تقدیم انقلاب شده است.
به گزارش ایرنا، سال گذشته در موکب شهرستان ملایر به بیش از 200 هزار زائر اربعین حسینی خدمات رسانی شد.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.