هادی سبزواری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ملی پارک گام یک رویداد رایگان و خانواده محور بشمار می رود که در فضای باز و در دامان طبیعت بدون محدودیت سنی، جنسی و توانایی جسمانی، به آسانی در دسترس عموم قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در طرح پارک گام شهروندان می توانند با نصب برنامه مخصوص این طرح در تلفن همراه خود از طریق مراجعه به سایت www.hamrahgam.ir میزان فعالیت ورزشی خود را رصد کرده و بر حسب میزان پیاده روی و فعالیت ورزشی خود جایزه دریافت کنند.
سبزواری خاطرنشان کرد: بهبود نگرش ذهنی افراد نسبت به خود و زندگی، کاهش وزن و چربی اضافه، رسیدن به وزن ایده آل و بهبود سلامت و عملکرد قلب، افزایش کیفیت زندگی و طول عمر مفید، ارتقا روحیه و شادابی، کاهش و کنترل استرس روزانه و بهبود زندگی اجتماعی از اهداف اجرای این طرح است.
وی بیان کرد: زیرساخت های لازم برای اجرایی شدن این طرح در سطح شهرستان های همدان مهیا شده است و این طرح به صورت مستمر انجام می شود.
سبزواری افزود: در این طرح مسیر سه کیلومتری برای کودکان، نوجوانان، سالمندان و افراد با ویلچر تعریف شده است و مسیر پنج کیلومتری رده های سنی بزرگسال و دوندگان را شامل می شود.
براساس آمارها روزانه 10 هزار ورزشکار در ورزش پیاده روی استان همدان مشارکت دارند.
طرح ملی «پارک گام» با هدف توسعه ورزش همگانی و ارتقای نشاط و تندرستی شهروندان اوایل ماه جاری در همدان رونمایی شد تا جزو نخستین شهرهای ایران در آغاز این طرح ورزش خانوادگی باشد.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.