به گزارش ایرنا معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز پنجشنبه در این آیین اظهار داشت: موجب افتخار و خوشحالی است که میزبان هنرمندان، سینماگران و عکاسان از سراسر کشور در این شهرستان هستیم.
باب الله فتحی با برشمردن ظرفیت های فرهنگی و هنری این شهرستان به ویژه در حوزه سینما و تئاتر بیان کرد: تابستان امسال به مناسبت برگزاری جشنواره های مختلف میزبان هموطنانمان از استان های مختلف کشور بودیم.
وی جشنواره مبل و منبت، انگور، شیره پزی، خوشه برتر انگور و جشنواره منطقه ای سینمای جوان را از جمله برنامه های ویژه این شهرستان در راستای برگزاری رویداد بین المللی همدان 2018 عنوان کرد.
فرماندار ویژه ملایر برگزاری این جشنواره را بستری مناسب برای تبادل اطلاعات و ایده های نو در حوزه عکس و فیلم دانست و افزود: برای رشد و توسعه حوزه فرهنگ و هنر از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز گفت: برگزاری جشنواره‌ منطقه‌ ای سینمای جوان موجب پویایی و رشد هنرمندان و عرصه هنری این شهرستان می شود.
غلامرضا جمالی زاده با بیان اینکه جشنواره آگر آورده های بسیار خوبی را برای هنرمندان فیلم و عکس به همراه دارد افزود: برای پویایی و رشد عرصه هنر این شهرستان زیرساخت ها باید توسعه یابد.
وی جشنواره منطقه ای فیلم و عکس سینمای جوان را یکی از رویدادهای بسیار مهمی دانست که موجب پویایی بیشتر هنرمندان می شود.
جمالی زاده بیان کرد: در بخش جنبی جشنواره نمایشگاه عکس آثار منتخب جشنواره دایر شد که شامل 60 قطعه عکس برگزیده است و به مدت چهار روز برای بازدید علاقه مندان دایر است.
مدیر اجرایی جشنواره آگر نیز به تصویر کشیدن مختصات بومی مناطق و بارز بودن نگاه انسانی را از ویژگی‌ های نمایشگاه عکس این جشنواره عنوان کرد.
امید وفایی افزود: یک هزارو 400 عکس به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد 60 قطعه عکس منتخب و در نمایشگاه جشنواره در معرض دید علاقه مندان گذاشته شد.
وی ادامه داد: 37 تک‌ عکس از ۲۶ عکاس و چهار مجموعه‌ عکس از چهار عکاس در بخش مسابقه جشنواره انتخاب شدند و با هم به رقابت می پردازند.
به گزارش ایرنا، شصتمین جشنواره منطقه ای فیلم و عکس سینمای جوان 'آگر' روز پنجشنبه 15 شهریور در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملایر آغاز شد و تا 18 شهریورماه به مدت چهار روز ادامه دارد.
10 استان کشور شامل همدان، هرمزگان، قم، مرکزی، اصفهان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و خراسان جنوبی در این جشنواره حضور دارند.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.