به گزارش ایرنا، رضا عباسی روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجموع مطالبات گندمکاران هشت هزار و 140 میلیارد ریال است، ادامه داد: امسال برخلاف سال های قبل مبلغ پرداختی به کشاورزان قابل قبول بوده و این امر سبب می شود کشاورزان در تامین نهاده ها برای کشت پاییزه با مشکل کمتری روبرو شوند.
مدیر سازمان تعاون روستایی همدان اظهار داشت: ظرفیت ذخیره سیلوهای گندم همدان 700 هزار تن است که با در نظر گرفتن ظرفیت 100 هزار تنی انبارهای چند منظوره تعاون روستایی استان، فضای کافی برای ذخیره گندم تولیدی همدان وجود دارد.
عباسی با بیان اینکه 42 مرکز مباشر خرید دولتی در این استان فعال است، افزود: 56 درصد گندم خریداری شده در استان همدان توسط این مراکز که در نزیدیک محل کشت گندم مستقر هستند، خریداری شده است.
وی اظهار داشت: گندم تولیدی استان همدان از کیفیت خوبی برخوردار است و به دلیل بارش های مناسب سن زدگی به کمتر از یک درصد کاهش یافت.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان با بیان اینکه منطقه غرب کشور در تولید محصول گندم از سایر مناطق کشور موفق تر بوده است، گفت: در استان همدان بیش از پنج هزار و 675 تن بذر جو و گندم آبی و دیم تولید می شود.
به گزارش ایرنا، افزون بر 22 درصد از ارزش افزوده و 26 درصد اشتغال استان همدان مختص بخش کشاورزی است و 403 هزار هکتار از اراضی زراعی استان دیم و 233 هزار هکتار آبی هستند.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.