به گزارش ایرنا سردار مظاهر مجیدی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اضافه کرد: رزمایش سپاهیان محمد رسول ‌الله (ص) 2 توسط سپاه در 32 استان کشور با استعداد 700 هزار نفر طراحی شده است که 100 هزار نفر از تهران و البرز و 600 هزار نفر از سایر استان‌های مشارکت دارند.
فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه رزمایش در سه محور انجام می شود افزود: این رزمایش از نهم تا 29 شهریور ماه به صورت شهرستانی در تمام شهرستان‌های کشور برگزار می‌شود.
سردار مجیدی اظهار داشت: این رزمایش در استان همدان 17 شهریورماه و در تمام شهرستان های استان در قالب گردانهای بیت ‌المقدس آغاز به کار می کند و این رزمایش به شکل 24 ساعته از فراخوانی، سازماندهی، اردوکشی و استقرار در اردوگاه و اجرای تاکتیک‌ها اجرایی می شود.
وی اظهار داشت: مرحله دوم بکارگیری نیروهای جهادی است که در کل کشور بیش از هفت هزار گروه پیش‌ بینی شده و در استان 250 گروه جهادی کار خود را انجام خواهند داد.
وی در ادامه با بیان اینکه در عملیات 11 شهریور که در سال 60 بعد از شهادت شهیدان رجایی و باهنر طراحی شد از مجموعه نیروهای سپاه در همدان و کرمانشاه و سایر استان‌ها در این عملیات حضور داشتند افزود: نقش رزمندگان همدان در مناطق بازی‌ دراز و قراویز ویژه بود چرا که مانع پیش روی دشمن در منطقه غرب کشور شد.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار داشت: به همین مناسبت 15 شهریورماه ساعت 17 در مسجد امام خمینی(ره) سعیدیه مراسمی با حضور سردار عامری برگزار می‌شود و همچنین در دبیرستان ابن سینا یادواره شهدای پیشاهنگی در مسجد قدس با حضور سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران برگزار خواهد شد.
سردار مجیدی خاطر نشان کرد: وقتی سال‌های نخست جنگ پشت سر گذاشته شد نیاز به حضور نیروهای مردمی در دفاع بسیار حائز اهمیت بود و برای آنکه مردم را منسجم در دفاع شرکت دهیم سپاهیان مهدی (عج) و محمد (ص) تشکیل شد.
وی با اشاره به نقش شهید حسن صوفی که یکی از ابداع کنندگان طراحی اعزام لشگرهای بزرگ در کشور بود بیان کرد: اولین اعزام پنج لشگر و بعد 10 لشگر توسط این شهید بزرگوار طراحی و به فرماندهی وقت سپاه ارایه شد.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در یکی از اعزام‌های همدان با حضور رهبر معظم انقلاب اتفاق افتاد خاطرنشان کرد: آنجا هدف این بود که روحیه جهاد و شهادت در سطح وسیع به نمایش گذاشته شود و از این منظر اعزام 100 هزار نفر از نیروهای مردمی در قالب سپاه محمد (ص) زمینه ‌ساز چندین عملیات بزرگ شد.
سردار مجیدی در ادامه گفت: امروز نیز دشمن تمام توان خود را گذاشته که به نظام ضربه بزند و باید بار دیگر مردم پای کار بیایند و توطئه دشمن در تضعیف روحیه و تغییر رویکرد را خنثی کنند.
وی افزود: 136 گروه جهادی مختلف از بسیج در قالب پنج هزار به این رزمایش اعزام خواهند شد وهمچنین در حاشیه شهرها مطابق با شرح وظایف خود خدمات‌ رسانی خواهند کرد.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه 50 هزار نفر از مردم از خدمات این گروه‌های جهادی بهره‌مند می‌شوند افزود: امروز در شهرستان ملایر اعزام گروه‌ها را داشتیم و به ترتیب سایر گروه‌های جهادی وارد عمل می‌شوند و پنجشنبه گروه جهادی همدان اعزام می‌شود.
رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله (ص) 2 در آستانه هفته دفاع مقدس از نهم تا 29 شهریور در 32 استان سراسر کشور در حال برگزاری است.
2087/9896
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.