حمید پرورشی خرم روز شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان اعتبار 32 میلیارد ریال آن استانی و بقیه از اعتبارات ملی تامین شده است.
معاون راهداری استان همدان افزود: لکه گیری و روکش آسفالت محورهای روستایی رزن، سه راهی فامنین - آوج، سه راهی پایگاه - قیدار، کبودرآهنگ - سوباشی، ملایر- آورزمان، قهاوند - کوریجان، مریانج - امامزاده محسن، همدان - سنندج، محور روستایی بهار، اسدآباد - آجین- سنقر، فیروزان - کارخانه، نهاوند - بروجرد و تویسرکان - کنگاور بخشی از طرح‌های افتتاحی این اداره کل است.
پرورشی خرم ادامه داد: علاوه بر طرح‌های لکه گیری و روکش آسفالت، طرح‌های دیگری در بخش ایمن ‌سازی راه‌ها انجام شده است که می‌توان به روشنایی گردنه ماهنیان رزن، روشنایی گردنه پیرمیشان ملایر، روشنایی تقاطع رسول آباد بهار، نصب نیوجرسی بتنی، مفصلی محور رزن - همدان و تکمیل زیرگذر بادخوره اسدآباد اشاره کرد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان اظهار داشت: در هفته یاد شده همچنین 2 مجتمع خدماتی رفاهی بین ‌راهی در این استان بهره برداری شد.
وی افزود: ایجاد مجتمع های خدماتی رفاهی در محورهای مواصلاتی استان ضروری است و در حال حاضر همه راه های اصلی استان دارای مجتمع خدماتی رفاهی بین‌ راهی هستند و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
پرورشی خرم با اشاره به فعالیت 27 مجتمع خدماتی رفاهی بین‌ راهی در استان، افزود: 6 مجتمع خدماتی رفاهی نیز در استان در حال ساخت است که از این تعداد 2 مجتمع شامل مجتمع قبادی در محور همدان - کرمانشاه و مجتمع ایران ‌زمین در محور همدان - رزن به بهره برداری رسید.
وی یادآور شد: مجتمع قبادی با 38 میلیارد ریال آورده شخصی و سه هزار و 800 میلیون ریال هزینه دولتی و مجتمع ایران‌ زمین با 35 میلیارد ریال آورده شخصی و سه میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه دولتی احداث شده که هر دو دارای امکاناتی شامل رستوران، سرویس بهداشتی، نمازخانه، کارواش، تعمیرگاه، فروشگاه و جایگاه گازوئیل و بنزین هستند.
پرورشی خرم با بیان اینکه مجتمع خدماتی رفاهی قبادی برای 15 نفر و مجتمع ایران‌ زمین برای 18 نفر اشتغالزایی کرده‌اند، اضافه کرد: 68 موافقت اصولی احداث مجتمع خدماتی رفاهی بین ‌راهی در استان همدان صادر شده است که این تعداد در حال دریافت پروانه ساخت و اقدامات اولیه هستند.
گفتنی است؛ پنج هزار و 300 کیلومتر راه در سطح استان همدان وجود دارد که 2 هزار و 700 کیلومتر آن راه روستایی آسفالته، 85 کیلومتر آزادراه و 578 کیلومتر راه شریانی است.
همچنین 99.2 درصد جمعیت روستایی استان همدان از راه آسفالته برخوردار است و 2.3 درصد کل راه‌های کشور در همدان است.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.