به گزارش ایرنا، سلیمان پاک سرشت روز شنبه در اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور اظهار داشت: تحول نظام بازار و کسب و کار به قدری باشتاب در حرکت است که دانشگاه ها به این تغییرات نمی رسند‌.
وی با قدردانی از طرح مهارت افزایی و اشتغال وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: بخشی از سرمایه گذاری های این وزارتخانه باید به سمت آموزش مهارت های نرم هدایت شود‌.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: دانش آموختگان دانشگاهی باید توان پایداری و تحمل شرایط متغیر جامعه را داشته باشند.
وی تاکید کرد: آموزش این مهارت ها در قالب مهارت های نرم در کنار مهارت افزایی بسیار ضروری است.
پاک سرشت با اشاره به اثر بخشی دانشگاه ها در مسائل اجتماعی گفت: نه تنها در زمینه اشتغال بلکه در مسایل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نیز دانشگاه تاثیر گذار هستند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نفوذ و اثرگذاری فضاهای مجازی در جامعه افزود: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در زمینه بالا بردن توان پایداری و تحمل اجتماعی مردم برنامه داشته باشند.
پاک سرشت خاطرنشان کرد: دانشگاه های کشور با اجرای این راهبردها می تواند از یک نهاد آکواریومی و غیرقابل نفوذ خارج شده و به کانونی فعال تبدیل شود.
پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور با محوریت مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بوعلی سینای همدان در حال برگزاری است.
7527
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.