به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد کاروند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشن ها با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه، تبیین جایگاه امامت و ولایت و اجرای صحیح و امینانه نیات واقفاان برگزار می شود.
وی افزود: در ایام عید غدیر 20 تن از مبلغان حوزه علمیه قم به نقاط مختلف استان اعزام ‌شده و به صورت تخصصی به تبیین واقعه غدیر خم می پردازند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان اضافه کرد: بنابر نیات واقفان و به مناسبت عید غدیر بیماران سخت درمان در شهرستان ملایر از کمک هزینه درمانی به مبلغ 10 میلیون ریال بهره مند شدند.
حجت الاسلام کاروند به اعطای 10 دستگاه ویلچر به معلولان نیازمند اشاره کرد و گفت: از محل درآمد موقوفه سیف الدوله این کار نیک انجام شد.
مدیرکل اوقاف همدان با بیان اینکه مولودی‌خوانی، تجلیل از سادات و برپایی ایستگاه صلواتی از برنامه های امروز بشمار می رود، یادآورشد: تئاتر واقعه غدیر و پرده‌خوانی به صورت ویژه در آستان مبارک امامزاده عبدالله (ع) همدان اجرا شد.
حجت الاسلام کاروند با بیان اینکه برنامه‌های اوقاف در 2 اصل اجرای نیات واقفان و تبدیل بقاع به قطب فرهنگی اجرا می‌شود، گفت: از همین رو در دهه ولایت برنامه‌های موضوعی در اغلب امامزادگان برگزار شد تا از ظرفیت این اماکن مقدس در تببین واقعه غدیر و نقش امام علی (ع) در دین اسلام بهره‌ گرفته شود.
جشن عید غدیر در 31 بقعه استان همدان برقرار است.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.