معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان اجرای طرح نشاط معنوی را از برنامه های سازمان و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب درجهت تبدیل کردن بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب های فرهنگی دانست و گفت: اجرای این طرح درهفتمین سال متوالی در گلستان با استقبال خوب خانواده ها و دانش آموزان همراه است.
حجت الاسلام حسن دارابی در گفت وگو با ایرنا افزود: امسال طرح نشاط معنوی با همکاری 15 مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم و 12 مبلغ بومی و همکاری شماری از مربیان زن و مرد در سطح 29 بقعه و امامزاده شاخص استان اجرایی شده و تا 25 مرداد نیز ادامه دارد.
به گفته وی؛ این طرح باهدف پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان اجرا می شود و برنامه های مختلف آموزشی از جمله قرآن آموزی (آموزش، قرائت، حفظ و تفسیر)، قصه های قرآنی، احکام، پاسخ به سوالات شرعی و برخی کلاس های ورزشی، هنری وکمک درسی در آن برگزار می شود.
وی افزود: در زمان برگزاری این طرح علاوه بر تجلیل از نفرات برتر هر کلاس، شرکت کنندگان از اردوهای یک روزه این اداره کل نیز بهره مند می شوند.
طبق گزارش اوقاف و امور خیریه گلستان تابستان سال قبل افزون بر دو هزارو 600 نفر از دانش آموزان استان در کلاس های طرح نشاط معنوی در 27 بقعه متبرکه و امامزاده با مشارکت حدود 30 روحانی اعم از بومی و غیربومی شرکت کردند.
استان گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 320 هزار آنان را دانش آموزان تشکیل می دهند.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.