مهدی صفی خانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این تجهیزات شامل پوتین، چراغ قوه، عینک آتش نشانی، بیل، دستکش، آتش کوب، اره، کاپشن ضد حریق و پتوی اورژانسی است.
وی اضافه کرد: همچنین یک دستگاه «رد فایر» که بر روی خودروهای سبک سوار شده و همانند خودروهای آتش نشانی آب و پودر را با فشار بالا به سمت حریق هدایت می کنند نیز در اختیار این نهاد قرار گرفت.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود پنج هکتار از اراضی محیط زیست استان طعمه آتش شده و عوامل و مسببان این آتش سوزی شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند.
صفی خانی ادامه داد: آمار آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست نسبت به سال گذشته کاهش بسیار زیادی داشته است.
وی درباره آثار منفی حریق بر روی محیط زیست توضیح داد: آتش سوزی نه تنها موجب از بین رفتن پوشش گیاهی بلکه موجب مساعد شدن شرایط خاک برای فرسایش، آسیب به بافت و ساختمان خاک و از بین رفتن میکروارگانیزیم های موجود در سطح خاک می شود.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان افزود: حرارت آتش موجب مرگ بسیاری از گونه های حیات وحش به ویژه میکروارگانیزم ها شده و منبع غذایی موجودات را از بین می برد.
صفی خانی از بین رفتن مکان زندگی و لانه جانداران، گرفتار شدن و مرگ جوجه ها و توله های گونه های جانوری در محاصره آتش را از دیگر آسیب های بروز حریق برشمرد.
وی بیان کرد: محیط زیست همدان برای رویارویی با این پدیده اقدام به خرید و مجهز کردن محیط بانان به تجهیزات انفرادی و عمومی کرده است.
همدان دارای 6 منطقه حفاظت شده و 11منطقه شکار ممنوع است؛ همچنین طبق مطالعات صورت گرفته در سه دهه اخیر، 40 گونه پستاندار، 181گونه پرنده، 43 گونه خزنده، 24 گونه ماهی و چهارگونه 2 زیست در این استان شناسایی شده است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.