ششمین رو هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» میزبان دو رویداد بزرگ و جذاب هنری بود و همین دو رویداد باعث شده بود که هنرمندان زیادی در بیت امام به ارائه هنر خود بپردازند.

به گزارش جماران از ستاد خبری هفته فرهنگی آستان آفتاب، صبح دیروز یک کارگاه ادبی در نگارستان امام برگزار شد در این نشست ادبی بیش از 20 شاعر ملی و محلی کشورمان به ارائه اشعار خود درباره انقلاب و امام پرداختند این مراسم با مدیریت عبدالجبار کاکایی – شاعر برجسته کشور – برگزار شد و یکی از میهمانان این جلسه هم محمدعلی الحسینی – مترجم عربی دیوان امام خمینی – هم حاضر بود. علاوه بر وی، چند شاعر پاکستانی و هندی – انگلیسی هم در این جلسه به ارائه اشعار خود پرداختند. 

بعد از ظهر هم شب شعری با عنوان «عصر شعر بر آستان آفتاب» با حضور شعرایی همچون عبدالجبار کاکایی، ناصر فیض و حمیدرضا شکارسری برگزار شد و طی آن 12 تن از شعرای منتخب به ارائه اشعار خود پرداختند. این مراسم هم در نگارستان امام خمینی برگزار شد و میهمان ویژه این مراسم هم «احمد مسجدجامعی» وزیر اسبق ارشاد بود که در سخنان خود به سابقه اشعار ولایی در زبان فارسی پرداخت و گفت که رودکی پدر شعر ولایی در ایران است و اشعاری درباره حضرت زهرا و حضرت علی از او به جا مانده . او تاکید کرد که هویت فارسی زبانان با هر دین و مسلکی با اهل بیت گره خورده است. 

شعرا و ادبایی که در این مراسم ها حاضر شده بودند در حاشیه شرکت در این دو رویداد ادبی، از بخش های بیت تاریخی امام بازدید کردند. 

 

 رویدادهای فرهنگی و هنری هفته بر آستان آفتاب -5

 

علاوه بر اینها به مانند روزهای قبل، حضور دانش آموزان در بخش های مختلف بیت تاریخی امام گرمی بخش مراسم ها بود. دانش آموزان علاوه بر تماشای فیلم «مرد نقره ای»، از اجراهای هنری گروه های تئاتر حاضر در بیت امام لذت بردند. آنها همچنین از برنامه های ویژه ای که غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برایشان تدارک دیده شده بود بهره بردند.

یکی از غرفه های فعال در روز ششم غرفه هلال احمر بود که دو پزشک تخصصی «اعصاب و روان» و «سرطان» علاوه بر پزشکان عمومی به ارائه خدمات رایگان به بیماران مراجعه کننده می پرداختند. بر اساس آمارها روز گذشته 137 بیمار خدمات درمانی دریافت کردند و 130 بیمار هم از خدمات دارویی استفاده کردند و 26 نفر هم در روز گذشته خدمات پرستاری دریافت نمودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.