همزمان با هفته فرهنگی « بر آستان آفتاب» در بیت تاریخی امام خمینی (ره) خمین کارگاه ادبی با حضور ۳۰ شاعر پر آوازه استانهای مرکزی و اصفهان برگزار شد.

به گزارش جماران؛ اساتید برجسته حوزه شعر همچون  عبدالجبار کاکایی، ناصر فیض و حمیدرضا شکارسری درباره شعر امروز و شعر انقلابی  توضیحاتی ارائه دادند.

عبدالجبار کاکایی در این کارگاه درباره ویژگی های شعر نو و نیمایی صحبت کرد.

وی به شاعران توصیه کرد برای تبحر در سرودن شعر به مطالعه اشعار شاعران برجسته بپردازند.

ناصر فیض نیز در این کارگاه، استان مرکزی و شهرستان تفرش را زادگاه بانوی شعر ایران، پروین اعتصامی بیان کرد.

 

photo_2023-01-18_14-48-13

 

این شاعر طنزپرداز گفت: هر رویکردی به شعر طنز باید با زبان متعالی صورت گیرد و این توجیه که طنز نیازی به سخت‌گیری ندارد کاملا غلط است.

حمیدرضا شکارسری درباره شعر انقلابی گفت:مفهوم انقلاب، مفهومی است که نظام ما از آن بر آمده است، پس شاعر باید پاسبان آن باشد.

 

photo_2023-01-18_14-48-25

 

وی ادامه داد: از نظر محتوا و نوع نگاه به پدیده های سیاسی و اجتماعی، شعر انقلاب اسلامی دارای ویژگی هایی است. حتی به لحاظ دایره واژگانی دارای تفاوت هایی نسبت به شعر قبل از انقلاب است. اما اینکه بگوییم شعر انقلاب اسلامی یک سبک است، موافق نیستم. اگر شعر انقلاب را تبارشناسی کنیم به شعر شاعرانی می رسیم که شعر سیاسی اجتماعی می گفتند، شعر متعهد و ملتزم می گفتند و پس از انقلاب هم شعری برای انقلاب اسلامی نسرودند، اما شعر آن ها زمینه ساز پیدایش شعر انقلاب اسلامی شد.

۲۰ نفر از شاعران شرکت کننده در کارگاه ادبی«بر آستان آفتاب» شعرهای خود را قرائت کردند و اساتید شعر نقاط ضعف و قوت اشعار را بیان کردند.

 

photo_2023-01-18_14-48-27

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.