به گزارش ایرنا، آیین اختتامیه هشتمین دوره این جشنواره روز سه شنبه با قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، تلاوت قرآن کریم و اجرای چاوش خوانی نوجوان مینابی در سالن اجتماعات اداره کل نهاد کتابخانه های عمومی هرمزگان آغاز شد.
در این ابتدای این مراسم، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی هرمزگان از افزایش 166 درصدی تعداد شرکت کنندگان در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در این استان خبرداد.
حجت الاسلام محمد ذاکری بیان داشت: امسال 8 هزار و 307 نفر در 2 بخش مکتوب و مجازی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان هرمزگان شرکت کردند این درحالی است که تعداد شرکت کنندگان در سال گذشته 3هزار نفر بوده است.
وی ادامه داد: هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان هرمزگان در 2 بخش کلی مکتوب در 3 گروه کودکان، بزرگسالان و خانوادگی و بخش مجازی دنبال شد و در بخش داوری رتبه اول به کتابخانه حاج عبدالله والی در بشاگرد با بیش از 1400 شرکت کننده رسید.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی هرمزگان ابزار داشت: کتابخانه های میناب، بندرعباس، حاجی آباد و رودان به ترتیب رتبه های دوم تا پنجم این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی را به دست آورند.
حجت الاسلام ذاکری افزود: وجود امام رضا(ع) در کشور ما فرصتی برای بهره گیری مردم با سیره رفتاری و گفتار آن امام به خصوص در حوزه علوم قرآنی است.

** کتاب ثروت فرهنگی است
مدیرکل سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز از کتاب به عنوان ثروت و سرمایه بزرگ فرهنگی یاد کرد و افزود: برگزاری جشنواره های کتابخوانی رضوی باید ارتباط مردم را با سیره علمی و رفتاری امام رضا(ع) نزدیک تر کند.
بهروز اکرمی بیان داشت: هرچه جامعه بتواند از عنصر کتاب بیشتر بهره ببرد سعادت آن جامعه تضمین تر خواهد بود از اینرو مقوله کتاب و کتابخوانی باید اجرایی تر مورد توجه قرار بگیرد.
مشاور معاونت توسعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ادامه این مراسم بیان داشت: از دوره ششم برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی به میزبانی نهاد کتابخانه های عمومی و با 640هزار شرکت کننده برگزار می شود.
سکینه خاتون مهدیان پور افزود: امسال و در هشتمین دوره این جشنواره 858 هزار نفر شرکت کردند.
وی ابزار داشت: یکی از رسالت های مهم نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری این جشنواره علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی، ترویج و تعمیق فرهنگ رضوی ومعرفت افزایی است.
مشاور معاونت توسعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور هم چنین گفت: رضایتمندی ما از میزان شرکت کنندگان در این جشنواره ها نشان دهنده تلاش و دلسوزی های کتابداران ما در استان های کشور است.
به گزارش ایرنا، در آیین اختتامیه هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی هرمزگان در بخش برگزیدگان خانوادگی از اکبر اکبرپور از 'کتابخانه الزهرا حاجی آباد'، محمدعلی قادری از 'کتابخانه فردوسی بندرعباس'، سکینه رستمی از 'شهدای خلیج فارس ابوموسی' و ملیحه سلامی هرمزی از 'کتابخانه مطهری بندرعباس' تجلیل شد.
در بخش بزرگسالان(نوجوان) راضیه زرنگاری از 'کتابخانه ملاصدرا هرمز'، الهه آردین از 'کتابخانه آل طاها بیکاه رودان'، فریبا کامران از 'کتابخانه فرهیختگان ایسین بندرعباس' لوح تقدیر این دوره از جشنواره را کسب کردند.
در بخش کودک نیز از امیرعلی درخشان از 'کتابخانه وحدت بندرلنگه'، وصال دولتی از 'کتابخانه علامه طباطبایی بندرعباس'، محمد شریفی و مبینا تقی زاده از 'کتابخانه شهدا بندملا رودان'، مهدیه فرهادی از 'کتابخانه شهید بهشتی میناب' و رقیه معراجیان از 'کتابخانه نبی اکرم شهرستان پارسیان' تجلیل شد.
هم چنین در بخش پایانی آیین اختتامیه هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی هرمزگان از خبرنگاران فعال در حوزه امورکتابخانه های هرمزگان از خبرگزاری های ایرنا، ایسنا و موج تجلیل شد.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.