به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: لنج های ایرانی توانایی صید در عمق 200 متری آب های خلیج فارس را ندارد، به همین خاطر کشتی های چینی برای صید به اجاره و یا به تملک ایرانی ها در آمده است.
وی بیان داشت: مالکان کشتی های چینی همگی ایرانی بوده و بزودی لیست اشخاصی که مجوز صید دارند منتشر می شود.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: بحث صید غیر قانونی کشتی های چینی به طور مداوم در کشور مطرح می شود که معتقدم برخی افراد به دنبال غرض ورزی سیاسی با نظام هستند.
همتی گفت: طبق پیگیری های صورت گرفته، متخصصان دانشگاهی در حال بررسی هستند و تمام کسانی که در عمق 200 متری خارج از 12 مایلی آب های ساحلی کشورمان برای صید فانوس ماهیان مشغول هستند دارای مجوز ایرانی بوده و گزارش اولیه نحوه صید آن ها توسط وزیر جهاد کشاورزی اعلام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: حتی تمام صید کشتی های چینی در ساحل خلیج فارس تخلیه و به کارخانه ها و بازار ایران تزریق می شود و تصور خارج شدن بار این شناورها از کشور نادرست است.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به این که نظارت بر کشتی های صیادی ضعیف است، یادآور شد: کشتی های چینی که در عمق های کمتر و زیر 12 مایل اقدام به صید کنند، فعالیت آن ها غیرقانونی و تخلف بوده که باید با آن ها مقابله شود.
همتی گفت: افرادی معتقد هستند با صید فانوس ماهیان اکوسیسم آبی برهم می خورد که در حال بررسی این موضوع نیز هستیم و در صورت حتمی بودن این نظر تصمیم های اساسی گرفته خواهد شد.

**به دنبال ساماندهی لنج ها و صیادان بدون مجوز هستیم
استاندار هرمزگان هم چنین به ساماندهی لنج داران و صیادان بدون مجوز در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون طبق آمار شیلات، پنج هزار صیاد غیر مجاز و حدود 600 لنج بدون مجوز در استان داریم.
همتی گفت: 3 هزار و 500 صیاد نیز با مجوز قانونی در آب های هرمزگان مشغول صید هستند.
وی یادآورشد: اگر لنج داران و صیادان همکاری کنند دولت می تواند به گونه ای آن ها را سامان بخشد که در معیشت دچار بحران نشوند.
استاندار هرمزگان گفت: بدنبال راه اندازی بازارچه های ملوانی در نوار ساحلی و مجوز رسمی برای فعالیت تجاری بندرهای کوچک از جمله شیوء، چارک، تیاب، سیریک و ابوموسی در استان هستیم که بخشی از این کار صورت گرفته و با موفقیت در حال انجام است.
7195/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.