به گزارش ایرنا، رستم گورانی روز شنبه در نشست بررسی طرح هادی شهر تازیان پایین افزود: به علت همجواری شهر تازیان پایین با بندرعباس مرکز استان هرمزگان، تهیه طرح هادی شهری برای این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی بیان داشت: تازیان پایین از شهرهای زیر 25 هزار نفر استان هرمزگان است که طبق سرشماری سال 95 افزون بر 2 هزار و 833 نفر جمعیت دارد و پیش بینی می شود در سال 1403 با افزایش سه و نیم درصدی به 4 هزار نفر برسد.
وی بیان داشت: مساحت محدوده شهر یاد شده 152 هکتار پیش بینی شده که مساحت 606 هکتار معادل 3 و 9 برابری محدوده به عنوان حریم شهر در نظر گرفته شده است.
مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان اظهارداشت: طرح هادی در راستای برنامه توسعه و عمران شهری است که برای شهرهای زیر 2 هزار نفر با نام طرح جامع و تفضیلی اجرایی می شود.
گورانی ادامه داد: در طرح جامع و تفضیلی، کاربری زمین های شهری، خیابان ها و یا ضوابط ساخت و ساز بر مبنای اصول شهر سازی مشخص می شود.
وی اضافه کرد: هم چنین در اجرای این طرح، استراتژی کلان شهری با رویکرد هایی مانند کشاورزی، صنعتی، ترافیکی و غیره مشخص می شود.
تازیان پایین، شهری از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرعباس واقع در استان هرمزگان است که در تاریخ 11 بهمن سال 91 به طور رسمی تبدیل به شهر شد.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.