به گزارش ایرنا، رجب آذربایجانی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر، به مشکلات احداث خانه باغ ها و تغییر کاربری زمین های کشاورزی اشاره کرد و افزود: این مشکل در همه شهرستان ها وجود دارد و با این حال با توجه به وسعت و جمعیت، شهرستان خرمدره کمتر با این معضل روبرو بوده است.
وی یادآورشد: سال قبل 17 مورد خانه باغ بالای 30 مترمربع که به صورت غیرمجاز بنا شده بودند در شهرستان خرمدره تخریب شد.
آذربایجانی با اشاره به بیشترین ورودی پرونده ها به دادگستری خرمدره در موضوعات حقوقی و کیفری، اظهار کرد: فراوانی پرونده ها در سال 95 و 96 زیاد تغییر پیدا نکرده و بیشترین پرونده های ورودی امسال در موضوعات حقوقی، به ترتیب طلاق توافقی 173 فقره، مطالبه وجه نقد و چک 135 فقره و مطالبه مهریه با 88 فقره بوده و همچنین بیشترین ورودی در موضوعات کیفری توهین به اشخاص و فحاشی با 750 فقره و پس از آن ضرب و جرح عمدی با 669 فقره بوده است.
رئیس دادگستری شهرستان خرمدره با اشاره به ورودی 11 هزار و 337 فقره پرونده به مجموعه دادگستری در سال 96، تصریح کرد: تعداد پرونده های ورودی به دادسرا و دادگاه هفت هزار و 485 فقره و پرونده های ورودی به شورای حل اختلاف سه هزار و 892 فقره بوده است.
وی تاکید کرد: با وجود رشد هفت درصدی پرونده ها در سال 96 نسبت به سال قبل از آن ورودی پرونده های شورای حل اختلاف کاهش 6 درصدی داشته است و به نسبت پرونده های ورودی نیز همکاران سعی داشتند پرونده ها مختومه شوند.
آذربایجانی مشارکت مردم در جشن گلریزان امسال برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد را بی نظیر عنوان کرد و افزود: تلاش داریم امسال نیز حداقل مانند سال قبل که 27 نفر آزاد شدند، بیش از 30 نفر با کمک ستاد دیه و کمک های مردمی آزاد شوند که امسال کمک ها بسیار خوب و مشارکت نسبت به سال قبل 2 برابر بوده است.
این مسئول در زمینه افتتاح ساختمان جدید دادگستری خرمدره، بیان کرد: بیش از 35 میلیارد ریال برای این ساختمان هزینه شده است و با توجه به آماده بودن ساختمان تا یک ماه آینده ساختمان جدید دادگستری خرمدره به بهره برداری می رسد.
6085/7324
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.