به گزارش ایرنا فیصل ضرغامی سه شنبه شب در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان رودان بر تعامل دو سویه مسوولان با رسانه ها به منظور انعکاس مطلوب، صریح و شفاف عملکرد دولت در حوزه های مختلف به مردم تاکید کرد.
وی ادامه داد: بدلیل نبود ارتباط و تعامل مناسب برخی از مسوولان با رسانه ها، فعالیت های انجام شده از سوی دولت آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته و به مردم اطلاع رسانی نشده است.
سرپرست فرمانداری رودان خاطر نشان کرد: مسوولان با استفاده صحیح و مطلوب از ظرفیت رسانه ها، اقدام ها و خدمات دولت را در عرصه های مختلف برای مردم بیان کنند تا ضمن آگاهی مردم، شرایط، بستر و زمینه جهت حل نارسایی ها و مشکلات کشور بیش از پیش فراهم شود.
ضرغامی از رسانه ها نیز خواست با انعکاس و بیان صریح، دقیق و شفاف اخبار و عملکرد دولت به دنبال ایجاد و تقویت روحیه امید و نشاط در جامعه باشند.
وی با تاکید بر پیگیری مشکلات و مطالبات مردم از سوی خبرنگاران از اصحاب رسانه خواست در کنار نقد منصفانه و سازنده، مسایل را به درستی تحلیل کرده و راهکار ارائه نمایند.
این مسوول با اشاره به نقش رسانه ها در ایجاد، احیاء و تقویت اعتماد مردم به مسوولان، خاطر نشان کرد: اگر این اعتماد به درستی ایجاد و تقویت شود بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.
ضرغامی با بیان اینکه اوضاع رسانه در رودان خوب نیست بر لزوم و ضرورت برنامه ریزی لازم جهت برطرف کردن مشکلات حوزه رسانه و اطلاع رسانی از سوی متولیان امر تاکید کرد.
** مسئل و مشکلات رسانه ها و خبرنگاران در رودان بررسی شد
در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات رودان که با حضور مدیران و روابط عمومی ادارات و خبرنگاران برگزار شد، مسائل و مشکلات خبرنگاران در حوزه اطلاع رسانی مطرح و بررسی شد.
خبرنگاران شهرستان رودان در این نشست بیان کردند: هر چند این حرفه برای افرادی که خارج از گود قرار دارند، جذاب به نظر می رسد اما این قشر با مشکلات ریز و درشت فراوانی نظیر نبود امکانات لازم، دسترسی نداشتن به منابع خبری، پاسخگو نبودن برخی مسوولان، ضعف روابط عمومی برخی از ادارات در انعکاس اخبار، نداشتن امنیت شغلی، بیمه، مسکن و بی مهری های پایان ناپذیر برخی از مسوولان بیگانه با رسانه، دست و پنجه نرم می کنند.
آنها خاطر نشان کردند: مسوولان همواره بویژه در روز خبرنگار از برطرف شدن مشکلات فراروی خبرنگاران خبر می دهند، با وجود تمام وعده های مسوولان برای حل این نارسایی ها، مشکلات این قشر در رودان همچنان به قوت خود باقی است و شاید اراده ای برای حل آن وجود ندارد.
این خبرنگاران افزودند: هر ساله در روز خبرنگار همه از مشکلات و سختی های فعالان این عرصه سخن می گویند و با وعده هایشان موجب دلگرمی خبرنگاران می شوند، اما روزها یکی پس از دیگری می گذرد و در سایه کم توجهی مسوولان، تمامی این وعده ها به دست فراموشی سپرده می شود و بار این مشکلات تنها بر دوش خبرنگاران سنگینی می کند.
آنها با بیان اینکه اوضاع رسانه و مطبوعات در رودان خوب نیست، بیان کردند: مشکلات حوزه رسانه و اطلاع رسانی، انگیزه و توان را از خبرنگاران سلب کرده و باید چاره ای برای آن اندیشیده شود.
فعالان رسانه ای رودان خاطر نشان کردند: امروز خبرنگاران به دلیل مشکلات مالی و تامین نشدن هزینه‌هایشان دغدغه‌ معیشت‌ دارند اما به دلیل عشق به این حرفه مقدس به فعالیت ادامه می‌دهند اما باز هم بی رحمانه مورد بی مهری و کم توجهی قرار می گیرند.
این خبرنگاران با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای رودان در حوزه رسانه و مطبوعات، از این شهرستان بعنوان مهد تربیت و پرورش فعالان و چهره های شاخص رسانه ای در هرمزگان یاد کردند.
آنها اظهار امیدواری کردند: با تدبیر، برنامه ریزی لازم و جامع و برگزاری دوره های آموزشی- تخصصی و تربیت خبرنگاران جوان، پرتوان و باانگیزه آینده رسانه ای شهرستان تضمین و رودان به جایگاه شایسته و واقعی خود، در حوزه رسانه و مطبوعات برسد.
** بی مهری برخی مسوولان نسبت به خبرنگاران
با توجه به بیگانه بودن برخی از مسوولان با رسانه ها، خبرنگاران رودان روز یکشنبه 24 تیرماه 97 در نشستی صمیمانه با سرپرست فرمانداری رودان از وی درخواست کردند به منظور برطرف شدن مشکلات حوزه اطلاع رسانی نشستی با حضور مدیران، روابط عمومی ادارات و اصحاب رسانه برگزار و در آن نشست، مشکلات بررسی و راهکارهای لازم ارائه شود.
برای تحقق این مهم، نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات 23 مردادماه 97 با دستور کار بررسی مشکلات حوزه خبر، رسانه و اطلاع رسانی با حضور مدیران، روابط عمومی ادارات و اصحاب رسانه در این شهرستان برگزار شد.
این نشست در حالی برگزار شد که تعداد مدیران حاضر در این نشست به تعداد انگشتان دو دست بود و جامعه رسانه ای رودان این بار نیز شاهد برخی بی مهری ها و کم لطفی ها از سوی شماری از مدیران بود که این موضوع نشان از جایگاه مظلوم رسانه در بین مسوولان داشت.
در این نشست نمایندگان رسانه ها با تشریح دغدغه ها، خواسته ها و مطالبات خود از عملکرد این مسوولان در حوزه اطلاع رسانی گلایه و انتقاد کردند و خواستار چاره اندیشی و اقدامی فوری جهت حل این مشکل شدند.
در پایان نشست از غلامعباس شمس الدینی، رضا مریدی، حامد آزادی، اصغر ملایی، میرزا علیرضا ذاکری، مهدی محرم زاده، مهدی نجفی، عیسی حیران، حسن دوراندیش، قاسم نگاری، عاطف صالحی و طیبه رحیمی به عنوان خبرنگاران و فعالان رسانه ای در شهرستان رودان تجلیل شد.
17 مرداد 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند، که این روز از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد.
7196 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.