یونس قیطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ابتدایی ترین کار در این زمینه انتقال اخبار و مطالب صحیح به مخاطب است و از طرفی حضور نخبگان در این فضا می تواند از غلظت آلودگی های خبری بکاهد و در تعالی آن موثر باشد.
وی ادامه داد: خوشبختانه امروز راهبری و چاووش رسانه ای در فضای مجازی بر عهده روزنامه نگاران متعهد و توانمند مطبوعات استان است و این مساله باعث شده مردم به این جریان اعتماد بیشتری داشته و از سویی آنان که تعهد و توانایی در این عرصه ندارند جرات خودنمایی نداشته باشند.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام آگاهی بخشی، روشنگری، ارائه طریق و پیگیری موضوعات و مشکلات را از وظایف امروز اصحاب رسانه برشمرد و گفت: هر چند با گذشت زمان ابزار روزنامه نگاری دستخوش تغییرات شده اما اصلی ترین وظایف یک خبرنگار همین موضوعات است که غیر قابل تغییر و همیشگی خواهد بود.
قیطانی اضافه کرد: با ظهور پدیده های نوظهور نظیر اینترنت و پیام رسان های گوشی همراه در واقع پویایی رسانه ای به این فضا منتقل شده و از آن گریز و گزیری نیست لذا کناره گیری از این فضا به معنای سپردن توپ و میدان به حریف است تا هر آن طور که می خواهد با افکار عمومی بازی کند.
وی به وضعیت مطبوعات در ایلام اشاره کرد و گفت: مطبوعات نوپای استان ایلام هرچند عمری به درازای روزنامه نگاری در ایران ندارند اما به واسطه ادبیات شفاهی غنی گذشتگان این دیار و نیروی انسانی خلاق و توانمند خیلی زود مسیر نزدیک به یک قرن طول عمر مطبوعات در کشور را سپری کرده و در عین جوانی به پختگی و سالخوردگی رسیده اند.
17 مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا در مزار شریف افغانستان به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.