استاندار هرمزگان گفت: هیچ گونه مجوز صیدی به شناورهای چینی داده نشده است.

به گزارش ایلنا، فریدون همتی ضمن تکذیب واگذاری مجوز صید به شناورهای چینی، از حمایت تسهیلاتی استانداری هرمزگان برای خرید شناورها و تجهیزات صیادی ویژه در آب‌های عمیق خبر داد و گفت: صیانت و حمایت از تأمین معاش صیادان و مرزنشینان هرمزگان اولویت مدیریت عالی استان هرمزگان است.

همتی با اشاره به مباحث مطرح‌ شده در هفته‌های اخیر پیرامون فعالیت شناورهای صیادی در آب‌های هرمزگان، اظهار داشت:  برخی از رسانه‌ها و افراد به دلیل آشنا نبودن با نحوه فعالیت این شناورها، با استفاده از شایعات این موضوع را دستاویزی برای تحریک افکار عمومی قرار داده‌اند.
 
وی در همین رابطه یادآور شد: برخلاف آنچه در گوشه و کنار از مراجع و منابع غیررسمی به گوش می‌رسد‌، هیچ‌گونه مجوز صید به چینی‌ها در آب‌های عمان و خلیج‌فارس واگذار نشده است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: طبق بررسی‌های دقیق صورت گرفته و استعلام از سازمان شیلات ایران، مجوزهایی برای صید در اعماق 200 متری به تعدادی از افراد با تابعیت ایرانی واگذار شده که این افراد به دلیل اختیار نداشتن تجهیزات و امکانات لازم و پیشرفته برای صید در این عمق، اقدام به اجاره شناورهای پیشرفته از کشور چین کرده‌اند که این شناورها نیز به‌ تبع آن نیروی انسانی لازم و آموزش‌ دیده را به همراه خود آورده‌اند.

همتی تصریح کرد: طبق مجوز واگذارشده، شناورهای مذکور حق ندارند در فاصله زیر 12 مایلی از ساحل فعالیت صیادی داشته باشند، که در همین رابطه با رایزنی‌ها و مذاکراتی که با نیروی دریابانی و نیروی دریایی سپاه صورت داده‌ایم مقرر شده که به‌طورجدی در صورت تخطی از این فاصله با شناورهای متخلف برخورد شود.

استاندار هرمزگان همچنین اضافه کرد: استانداری هرمزگان با همکاری سازمان‌های مربوطه آمادگی واگذاری تسهیلات ارزان‌ قیمت به افراد متقاضی خرید شناورهای مجهز برای صید در آب‌های دور را دارد تا شاهد بهره‌مندی بیشتر ساحل‌نشینان از ثروتی که در عمق 200 متری اکنون غیر قابل‌ دسترس است، باشیم.

وی ادامه داد: هم‌زمان با این طرح باید نسبت به آموزش و تربیت نیروی متخصص برای کاربر روی این شناورها نیز اقدام کنیم تا دیگر شاهد استخدام کارگران و ملوانان خارجی برای کاربر روی شناورهای مدنظر نباشیم.

همتی تأکید کرد: استانداری هرمزگان با هماهنگی لازم به‌ طورجدی پیگیر صیانت و حمایت از تأمین معاش صیادان و مرزنشینان است که در همین راستا هر جا این حوزه با تعدی و نا‌عدالتی روبرو شود به موضوع ورود می‌کنیم.
 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.