به گزارش ایرنا، علی باقرزاده عصر دوشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی، نیاز این استان به کودهای شیمیایی را سالانه 30هزارتن اعلام کرد و افزود: استفاده از روش های آبیاری نوین باعث کاهش تقاضا برای این نهاده شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان یادآورشد: کشاورزان این استان در سال زراعی جاری (مهر96 تا شهریور 96) تنها 15هزارتن از سهمیه کود این استان را خریداری کرده اند که دلیل اصلی آن، تجهیز مزارع و باغ ها به آبیاری نوین است.
بنا به اطلاعات موجود، کود مورد نیاز باغ ها و مزارع به میزان مورد نیاز و کارشناسی شده پس از حل کردن دراستخرهای ذخیره سازی آب از طریق روش های موجود آبیاری نوین تامین می شود،درحالی که در روش سنتی، کود با دست پاشیده می شود.
در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان آمده است: طی 2دهه گذشته تاکنون افزون بر 110هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان به روش های آبیاری نوین مجهز شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در ادامه این نشست اظهار داشت: از مهر ماه پارسال تاکنون صدها طرح اشتغال روستایی با اعتبار یک هزارو 270میلیارد ریال برای تایید نهایی به وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده که 880 میلیارد ریال از آنها تصویب و برای پرداخت تسهیلات به این استان تحویل شده است.
باقرزاده یادآورشد: با اجرای طرح های ارائه شده، به مرور زمان برای صدها نفر از دانش آموختگان مراکز آموزش عالی و مراکز فنی و حرفه ای این استان شغل ایجاد می شود.
وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان 162هزار هکتار با تولید سالانه دو میلیون و 300هزارتن محصول باغی و زراعی با محوریت محصولات خارج از فصل اعلام شده است.
6149/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.