به گزارش ایرنا، با فرا رسیدن فصل کشت پاییزه، کشاورزان برای خرید نهاده های کشت جدید نیاز به تامین نقدینگی داشتند که اواخر مهر امسال وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: بر اساس تمهیدات انجام شده کشاورزانی که بهای گندم خود را کامل دریافت نکرده‌اند می توانند با مراجعه به بانک کشاورزی منطقه خود برای خرید بذر و کود شیمیایی مورد نیاز، حواله خرید بدون پرداخت وجه دریافت کنند ولی این طرح در شهرستان خدابنده که موعد کشت گندم در آن رو به پایان است، هنوز عملیاتی نشده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس این طرح به ازای هر هکتار زمین کشاورزی برای کشت گندم، 10 میلیون ریال در قالب حواله خرید بذر و کود به کشاورزان از محل مطالباتشان پرداخت می شود.
اکبر طیبی افزود: ارائه این حواله تا سقف 70 درصد از میزان مطالبات گندمکاران است ولی تا به امروز در شهرستان خدابنده این خدمات به کشاورزان ارائه نشده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان خدابنده قطب تولید گندم استان زنجان است و به طور معمول حدود نیمی از گندم استان در این شهرستان تولید می شود.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده، با وجود کاهش 50 درصدی تولید به دلیل سرمازدگی در موعد کشت و نبود بارش در فصل دانه بندی، در سال زراعی جاری 85 هزار تن از گندم تولیدی این شهرستان از طریق خرید تضمینی در سیلوهای داخل استان زنجان ذخیره سازی شد.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.