به گزارش ایرنا، استاندار هرمزگان روز شنبه در این نشست گفت: درمان آخرین ایستگاه سلامت است و باید سایر بخش ها وظیفه خود را به خوبی انجام دهند که تمام مسوولیت به این حوزه محول نشود.
*سرمایه گذاری ها در بخش بهداشت و درمان بندرعباس کافی نیست
فریدون همتی افزود: بدون تردید مدیران گذشته نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته اند اما وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی سال های گذشته در بخش درمان شهر بندرعباس، به اندازه کافی سرمایه گذاری نکرده است.
*انتقاد از منتقدان
نماینده عالی دولت در هرمزگان با انتقاد از منتقدان اظهار داشت: ایجاد توقع های غیرقابل دسترس از تریبون های مختلف، موجب احساس بی عدالتی در جامعه شده و به زیان مردم است.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: این انتقادها موجب از دست رفتن اعتماد مردم به حاکمیت شده و همین موضوع سلامت جامعه را به خطر می اندازد.
همتی متذکر شد: کسی مخالف بیان مشکلات نیست اما چگونه گفتن اصل مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی خاطرنشان شد: راه اندازی 1700تخت بیمارستانی جدید هدف گذاری شده و همه باید برای استفاده از امکانات موجود بسیج شوند.
*لزوم تدبیر برای موش های گربه گیر خورها
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این مراسم برای چندمین بار از بی توجهی به وضعیت خورهای بندرعباس اظهار تاسف کرد و گفت: خورها به محل پرورش موش هایی تبدیل شده که از گربه ها بزرگ تر شده اند.
*کاری که شهرداری کرده ، کار نیست
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی ادامه داد:شهرداری بندرعباس در این زمینه مختصر کاری انجام داده اما آنچه انجام داده کار نیست.
وی تصریح کرد: معلوم نیست چه کسی مسوول اجرای طرح های ارائه شده در این زمینه است و نمی دانیم شورای شهر ، نمایندگان مجلس و یا سایر مسوولان را باید مورد خطاب قرار دهیم.
آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برخی شاخص های موثر در بهداشت تن و روان بر اساس آموزه های دینی پرداخت.
امام جمعه بندرعباس زیاده روی در مصرف غذا، بی تحرکی و وابستگی به وسایلی مانند تلفن همراه را به عنوان تهدید سلامت جسمی و شایعه و تهمت و غیبت و خرافات را عوامل از بین بردن سلامت روانی افراد جامعه معرفی کرد.
آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: اسلام به سلامت معنوی توجه داشته و برای آن راهکارهای گوناگونی ارائه داده که عبارت «الا بذکر الله تطمئن القلوب» و معرفی یاد خدا به عنوان آرامش دهنده قلب انسان، یکی از مصداق های این توجه است.
رییس مجمع نمایندگان استان نیز در این برنامه گفت: هرچند استاندار
هرمزگان فرد خاصی را درباره مصداق انتقاد کننده از تریبون های های مختلف معرفی نکرد، اما در نشستی خصوصی با نماینده عالی دولت در استان، دیدگاه های خود را بیان می کنم و اگر از سخنان استاندار قانع شوم، رویه خود را تغییر می دهم.
احمد مرادی ادامه داد: نمی شود همه چیز را سفید دید چرا که این نوع نگاه، بی انصافی در حق مردم است و همچنین نمی شود همه چیز را سیاه دید چرا که بی انصافی در حق تلاش های نظام است و بهترین کار، دیدگاه منصفانه و بینابینی است.
*800 میلیارد ریال ضرر ورود فاضلاب به دریا
یکی از سه نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در چهار سال گذشته هر ثانیه 700لیتر فاضلاب در بندرعباس به دریا ریخته که 800 میلیارد ریال ضرر مالی به بار آورده است.
*به داد بندرعباس برسید
مرادی خطاب به استاندار هرمزگان اظهار داشت: بندرعباس دارد از دست می رود و باید به داد این شهر برسید.
وی مجموعه مشکلات در بافت های فرسوده و از دست رفتن معماری را از مشکلات بندرعباس دانست و اضافه کرد: مردم با نارسایی ها می سازند ولی از تبعیض ها و نگاه ناعادلانه می سوزند.
مرادی با اشاره به برگزاری نخستین مجمع سلامت استان گفت: عده زیادی از افراد داوطلبانه در این برنامه شرکت کرده اند و این مجمع باید نتیجه و خروجی داشته باشند و در آن تصمیم آنی بگیریم.
**اسلام پاکیزگی را مقدم بر عبادت می داند
امام جمعه اهل سنت بندرعباس نیز در این برنامه اظهار داشت: پیش نیاز عبادت در اسلام، پاکیزگی و نظافت است که نشان دهنده توجه به سلامت و بهداشت فردی و جمعی است.
شیخ عبدالباعث قتالی ادامه داد: حضرت محمد(ص) خود اسوه توجه به سلامت و پاکیزگی بود و به دلیل توجه جدی به این مقوله، در تاریخ اسلام هیچ اشاره ای به بیماری پیامبر اسلام تا پیش از رحلت نشده است.
* توسعه سلامت یک اصل پذیرفته شده جهانی است
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان نیز در نخستین مجمع سلامت استان اظهار داشت: توسعه سلامت نه فقط در ایران، بلکه در تمام جهان به عنوان یک ضرورت، مورد پذیرش قرار گرفته است.
دکتر حسین داوودی خاطرنشان شد: افزایش آگاهی در حوزه سلامت موجب واقعی شدن انتظار و توقع عمومی می شود و یکی از اهداف اصلی مجمع سلامت نیز افزایش آگاهی با استفاده از همه ظرفیت های اجتماعی است.
وی اضافه کرد:اجتماعی شدن سلامت به معنای حضور و مشارکت آگاهانه همه مردم و نهادهای غیر دولتی و دولتی در این حوزه است.
داوودی تشکیل شورای پیام رسانان سلامت و راه اندازی مرکز اسناد راهبردی سلامت را از کارهای انجام شده اعلام کرد و یادآور شد: کانون های سلامت اجتماع محور نیز در استان در حال راه اندازی است.
2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.