به گزارش ایرنا، ایرج حیدری عصر شنبه در نشست با سرمایه گذاران چینی تاکید کرد: در صورت وجود شاخص های مذکور همه مراحل کار در کوتاه ترین زمان با حمایت مجموعه دولت در استان انجام می شود.
وی ادامه داد: هرمزگان از جایگاه راهبردی در اقتصاد کشور برخوردار است و مناطق ویژه اقتصادی و معدنی، از جمله ظرفیت های مهم آن جهت سرمایه گذاری هستند.
حیدری ضمن دعوت از سرمایه گذاران چینی جهت بازدید از ظرفیت های اقتصادی هرمزگان گفت: دسترسی به آب های بین المللی از جمله مزیت های مهم این استان است که امکان برقرای ارتباط با شرق آسیا ، جنوب آفریقا و سایر قاره ها را فراهم ساخته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بار دیگر در این نشست تاکید کرد: استانداری از طرح های سرمایه گذاری خارجی و داخلی به شرط ارایه طرح های مکتوب، مشخص و شفاف به صورت همه جانبه حمایت خواهد کرد.
وجود 14 جزیره اقتصادی و سواحل ناب، بویژه ساحل مکران در جاسک، دسترسی به شبکه های چهارگانه حمل ونقل (هوایی، زمینی، ریلی و دریایی)، دسترسی به آبهای آزاد و دور، داشتن مناطق ویژه اقتصادی و بندرهای آزاد، پالایشگاه های نفت و میعانات گازی، کارخانه های سیمان، آلومینیوم، فولاد، وجود بندر شهیدرجایی و شهیدباهنر، گمرک ها و بیش از 900 کیلومتر نوار ساحلی از ظرفیت های طلایی هرمزگان جهت سرمایه گذاری است که می توان با استفاده از آنها گامی مهم در تحول اقتصادی و توسعه اشتغال در استان و کشور برداشت.
وجود 22 بندر صیادی و ظرفیت پرورش آبزیان، صید سالانه 240 هزار تن انواع آبزی، 163 هزار هکتار زمین های کشاورزی قابل کشت، وجود 13 شهرک، 7 ناحیه و 445 واحد صنعتی، داشتن 315 معدن فعال، یکهزار و 680 اثر تاریخی، طبیعی از دیگر ظرفیت های مهم این استان است.
7198/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.