به گزارش شامگاه جمعه ایرنا، رقابت‌ های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا از چهاردهم تا بیستم مرداد ماه جاری در تایلند برگزار می‌شود و 16 تیم آسیا و اقیانوسیه برای کسب چهار سهمیه جام جهانی به مصاف هم می‌روند.
تیم ملی ایران نیز به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در این تورنمنت حضور دارد و برای کسب آمادگی های لازم در قشم اردو زده است.
سکان هدایت تیم ملی جوانان ایران را محسن شاه علی بر عهده دارد و سیامک ویسی و امید موحدی نژاد او را در این مسئولیت یاری می کنند. همچنین «نناد ترونیک» به عنوان مدیر فنی و حسین قره گوزلو به عنوان سرپرست تیم ملی را همراهی می کنند. ناصر پیروردی زاده و فرشاد عالمی نیز به ترتیب به عنوان بدنساز و آنالیزور در کنار تیم ملی حضور دارند.
صفا نکویی از باشگاه پارسه تهران، رضا مرادی، احسان دلیرزهان و ابوالفضل قادریان هر سه از تیم پتروشیمی بندرامام خمینی(ره) خوزستان، ستار شیخ و پدرام فخفوری از شهرداری گرگان، امیرحسین علی یاری از تیم هیات بسکتبال شهرکرد، امیرحسین رحیم زاد از باشگاه هیات بسکتبال گلستان در اردوی تیم ملی بسکتبال جوانان ایران حضور دارند.
همچنین امین درویش نژاد و اسحاق حاتمی فر از تیم هیات بسکتبال هرمزگان، محمدرضا تقی لو، بهشاد عرب زاده ، علی کاشانی و امیرحسین رضایی فر از باشگاه مهرام تهران و متین آقاجانپور از کاله مازندران دیگر مردان تیم ملی جوانان ایران را تشکیل می دهند. از این 15 نفر با تصمیم کادر فنی در نهایت 12 نفر راهی تایلند می شوند.

** به کمتر از قهرمانی فکر نمی کنیم
سرمربی تیم ملی جوانان بسکتبال ایران به خبرنگار ایرنا گفت: جوانان ایران با هدف قهرمانی راهی بانکوک می شوند و به کمتر از آن فکر نمی کنند.
محسن شاه علی افزود: برای کسب آمادگی و به دلیل آشنایی بیشتر بازیکنان تیم ملی با آب و هوای بانکوک، برگزاری اردو در قشم دنبال شد.
وی ادامه داد: به دلیل امکانات سخت افزاری مطلوب و حضور تیم باشگاهی جهت انجام بازی های تدارکاتی، جوانان بسکتبالیست ایران راهی قشم شدند.
سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان گفت: هم اینک سالن و محل اقامت توسط باشگاه استقلال زرین قشم در اختیار تیم ملی و کادر فنی قرار گرفته که وضعیت مطلوب و تمرینات در حال انجام است.
وی درباره نقش فدراسیون در اردوی آمادگی جوانان ایران نیز بیان کرد: فدراسیون بسکتبال هر آنچه در توان داشت به میدان آورد اما بازی های تدارکاتی در خارج از کشور به دلایل مختلفی لغو شدند.
شاه علی افزود: شورای برون مرزی با انجام یک بازی موافقت نکرد و دومین بازی برنامه ریزی شده در چین نیز به دلایل اقلیمی منتفی شد و فرصت کافی برای حضور در ترکیه هم باقی نماند.
وی ادامه داد: با توجه به وضعیت مذکور، برگزاری اردوی آمادگی در داخل کشور در دستور کار قرار گرفت و جوانان تیم ملی پیش از حضور در قشم 2 بازی تدارکاتی در تهران انجام دادند.
سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان اذعان داشت: آمادگی بدنی تیم در سطح مطلوبی قرار دارد و در طول هشت جلسه تمرینی برنامه ریزی شده، هماهنگی لازم نیز بین بازیکنان به وجود آمده است.

** زنگ خطر برای تیم های پایه خراسان و اصفهان
شاه علی درباره روند انتخاب بازیکنان تیم ملی جوانان ایران نیز گفت: از همه استان ها درخواست شد تا بازیکنان شاخص خود را معرفی کنند و با برگزاری آزمون های ابتدایی، افراد نهایی انتخاب شدند.
وی افزود: در 2 سال گذشته 80 نفر از جوانان ایران مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت ترکیب کنونی تیم ملی جوانان شکل گرفت.
سرمربی تیم ملی اظهار داشت: انتظار می رفت بازیکنانی از استان های خراسان و اصفهان نیز در تیم حضور داشته باشند اما این اتفاق رخ نداد.
وی ادامه داد: این یک تلنگر برای این 2 استان مهم در بسکتبال ایران محسوب می شود که باید روی تیم های پایه خود بیشتر سرمایه گذاری کنند.

** کمبودهای سخت افزاری بلای جان بسکتبال ایران
سرمربی تیم ملی جوانان ایران درباره وضعیت تیم های پایه کشورمان گفت: از پنج سال پیش برنامه ریزی های مناسبی برای تیم های پایه آغاز شد و مشکلی در حوزه برنامه ریزی وجود ندارد بلکه نبود امکانات سخت افزاری برای ورزش آزار دهنده است.
وی تقارن اردوهای تیم ملی با زمان مدارس بازیکنان و نبود سالن های تمرینی متعدد را از جمله مهمترین کمبودهای ورزش بسکتبال دانست و افزود: در تهران فقط مجموعه ورزشی آزادی میزبان تیم های ملی است و به علت کمبود امکانات بارها مشاهده شد که چند تیم به صورت همزمان در اردو بودند.
شاه علی نبود لیگ جوانان را نیز از کمبودهای ورزش بسکتبال دانست و بیان داشت: بازیکنان پس از این مسابقات باید در لیگ حضور داشته باشند اما به دلیل مشکلات اقتصادی تیم های بزرگسالان نیز هنوز برای برگزاری لیگ آماده نیستند.
وی تصریح کرد: نمی توان برای این مشکلات یک فرد خاص را مقصر دانست زیرا وضعیت فعلی معلول شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه است.

** قهرمانی تنها نتیجه درخور زحمات تیم ملی است
یکی از بازیکنان تیم ملی بسکتبال جوانان ایران به خبرنگار ایرنا گفت: اردوی آمادگی در سطح بسیار مطلوبی در حال برگزاری است و تیم ملی دارای یک کادر فنی قوی و باتجربه است.
ابوالفضل قادریان افزود: همه بازیکنان تیم ملی به دنبال جبران زحمات خود و مسئولان تیم هستند و به همین دلیل تنها برای کسب عنوان قهرمانی راهی تایلند می شویم.
بازیکن قشمی تیم ملی جوانان ایران نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: 10 سال است که ورزش بسکتبال را دنبال می کنم و مدت سه سال نیز عضو تیم ملی جوانان ایران هستم.
وی می افزاید: حضور در لیگ برتر بسکتبال را دنبال می کنم تا بتوانم به تیم ملی بزرگسالان ایران راه پیدا کنم.
اردوی تیم ملی جوانان بسکتبال ایران با هدف کسب آمادگی لازم برای حضور در مسابقات آسیایی بانکوک جهت انتخابی قهرمانی جهان از 31 تیر در جزیره قشم آغاز شد و تا 6 مردادماه جاری ادامه دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.