به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس هرمزگان، سردار عزیزالله ملکی عصر یکشنبه افزود: ارزش این محموله قاچاق 18 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی حاجی آباد مطلع شدند که تعدادی قاچاقچی قصد انتقال مقداری بار قاچاق از این منطقه را دارند که حین کنترل مسیر بندرعباس به حاجی آباد به یک دستگاه تریلر شک و آن را توقیف کردند.
فرمانده انتظامی هرمزگان اظهارداشت: در این راستا تریلر روانه پارکینک شد و یک قاچاقچی نیز دستگیر و به همراه محموله سیگار برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
ملکی گفت: قاچاق کالا اقتصاد و فرهنگ یک جامعه را تهدید می کند که پلیس با تمام توان آماده مقابله با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی است.
ظرف هفته گذشته نیز ماموران انتظامی بندر خمیر 249 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق را به ارزش 400 میلیون ریال از یک دستگاه اتوبوس کشف و ضبط کردند.
آخرین کشف باند بزرگ قاچاق سیگار در استان هرمزگان نیز مربوط به کشف 50 میلیون نخ سیگار خارجی از یک شناور به ارزش 400 میلیارد ریال در اسفند 96 بود که چنین کشفی در پنج سال گذشته بی سابقه بوده است.
هرمزگان با 103 هزار کیلومتر مربع وسعت و 13 شهرستان دارای راه هوایی، ریلی، دریایی و جاده ‌ای است که بندر شهید‌ رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یکی از بندرهای مهم استان به شمار می‌آید.
موقعیت راهبردی هرمزگان باعث شده حجم قابل توجهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی، ساحلی، روستایی و خورها به طور غیرمجاز وارد استان شود.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.