به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد روز پنجشنبه در نشستی پیرامون کاهش آسیب های اجتماعی در هرمزگان افزود: این اقدام نخست به همت تبلیغات اسلامی هرمزگان و با همکاری سازمان بهزیستی و دیگر دستگاه ها و کارشناسنان متولی امور اجتماعی و فرهنگی استان در محله های آسیب پذیر شهر بندرعباس دنبال می شود.
وی بیان داشت: هم اکنون 13 پایگاه فرهنگی اجتماعی با هدف مهار و کاهش آسیب ها در محلات آسیب پذیر شهر بندرعباس راه اندازی شده است که تاکنون فعالیت های خوبی را شاهد بودیم.
مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان داشت: شناسایی خانواده‌ های زندانیان جرائم غیرعمد و برنامه ریزی برای رهایی از زندان و هم چنین شناسایی فرزندان طلاق و برگزاری دوره های آموزشی در این راستا ازمهم ترین وظایف پایگاه های فرهنگی اجتماعی درمحلات آسیب پذر شهر بندرعباس است.
انصاری راد، اضافه کرد: برگزاری دوره ‌های آموزشی در مسجدها و تبیین آثار و تبعات ناشی از مصرف مواد مخدر برای خانواده‌ ها با حضور کارشناسان بهزیستی، برنامه ‌ریزی منسجم و مدون در حوزه مقابله با مواد مخدر در محله ها و اعزام کارشناسان بهزیستی به مدرسه ها را از دیگر ماموریت‌ها و وظایف این پایگاه ها است.
وی خاطر نشان کرد: تبلیغات اسلامی هرمزگان در راستای دسیتابی به اهداف مورد نظر مبنی بر مهار و کاهش آسیب های اجتماعی در استان از تمامی ظرفیت های خود استفاده می کند.
حاشیه نشینی، طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و نقاط حاد و بحرانی (مناطقی با میزان بالای آسیب های اجتماعی) پنج آسیب جدی شناسایی شده در سطح ملی است که چهار آسیب نخست در هرمزگان دیده می شود.
7195/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.