به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری قشم، احمد ربیع زاده در جلسه هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قشم گفت: احساس نا امنی اجتماعی به رغم وجود امنیت از عوارض گسترش مصرف مواد مخدر است و درگیری های فردی و گروهی، جیب بری و قاپ زنی از جرم های خرد ناشی از اعتیاد هستند.
وی افزود: درآمد کاذب این تجارت شوم، به تاجران آن امکان استفاده از بهترین تجهیزات خودرویی و دیگر امکانات مورد نیاز را می دهد و نظام جمهوری اسلامی با توجه به همسایگی با افغانستان، متحمل خسارت های جانی و مالی بسیاری شده است.
جانشین بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری با اشاره به تقدیم سه هزار و 500 شهید برای ایستادگی در مقابل قاچاقچیان مواد مخدر بیان کرد: اختصاص اعتبار برای درمان معتادان و تلاش برای فرهنگ سازی در جامعه از دیگر تلاش های نظام برای حفاظت از شهروندان در برابر این آسیب اجتماعی می باشد.
ربیع زاده اضافه کرد: انسداد مرزهای خاکی، ترانزیت کالا توسط سوداگران این ماده شوم را به مرزهای آبی کشانده و مسوولان ذی ربط در این شهرستان می توانند با تکیه بر آموزش و آگاهی بخشی از عوارض و روش های مصرف مواد مخدر، نسبت به پاکسازی و محو کامل آن اقدام و قشم را به عنوان نخستین جزیره پاک و عاری از مواد مخدر معرفی کنند.
فرماندار قشم نیز در این جلسه گفت: مبارزه با مواد مخدر از طریق آموزش، آگاه سازی و مشاوره مورد اهتمام دستگاه های مسوول شهرستان است و بهزیستی، آموزش و پرورش و شبکه بهداشت اقدام های پیشگیرانه را در دستور کار دارند.
علیرضا نصری افزود: آموزش در محله های شهری و روستایی، مدرسه ها و مهد کودک ها، برگزاری کارگاه های آموزشی و تربیت دانش آموز همیار، راه اندازی اقامتگاه های درمان معتادان با حضور پزشک، روانشناس و مددکار از جمله اقدام های صورت گرفته در قشم است.
وی بیان کرد: تلاش و هوشیاری نیروهای نظامی، انتظامی و قضایی در زمینه مبارزه با قاچاق از جمله مواد مخدر بخش دیگری از فعالیت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای مقابله با این پدیده شوم در شهرستان می باشد.
مدیر بهزیستی قشم هم در ادامه گفت: رد پای مواد مخدر در 65 درصد از اختلاف های خانوادگی منجر به طلاق در شهرستان دیده می شود و باید تا پایان برنامه ششم توسعه 25 درصد از میزان طلاق و سایر آسیب های اجتماعی کاهش یابد.
اسماعیل کیانی افزود: کاهش سن مصرف، تغییر الگوی مصرف از مواد مخدر سنتی به صنعتی و گوناگونی مخدرها و روانگردان ها، این پدیده مخرب اجتماع انسانی را در صدر پنج آسیب اجتماعی کشور جای داده است.
شهرستان قشم با چهار شهر و بیش از 60 روستا شامل جزیره های قشم، هنگام، هرمز و لارک حدود 150 هزار نفر جمعیت دارد.
8123/7408
تنظیم کننده: محمد ملا حمزه زاده * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.