به گزارش ایرنا، محمدعلی دادور شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر رییس جمهوری به بندرعباس به منظور افتتاح مرحله دوم این پالایشگاه، افزود: هم اکنون تولید بنزین یورو چهار و یورو پنج در پالایشگاه ستاره خلیج فارس 24میلیون لیتر در روز است.
وی بیان داشت: با بهره برداری از مرحله دوم این پالایشگاه، تولید روزانه 120 هزار بشکه میعانات گازی نیز به ظرفیت این پالایشگاه اضافه می شود.
دادور تصریح کرد: خوراک مصرفی پالایشگاه ستاره خلیج فارس اکنون روزانه 240 هزار بشکه میعانات گازی است که از عسلویه با یک خط انتقال تامین می شود.
مدیرعامل شرکت پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس خاطر نشان کرد: بنزین تولیدی در این پالایشگاه با اکتان بالای 91 و بنزن زیر یک درصد سازگاری زیادی با محیط زیست دارد.
وی بیان داشت: با کامل شدن فاز سوم پالایشگاه تا پایان سال 97 ، ایران علاوه بر خودکفایی در بنزین، صادر کننده حدود 25 میلیون لیتر بنزین خواهد شد.
پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، به وسعت 700 هکتار در غرب بندرعباس احداث شده و این پالایشگاه، ظرفیت پالایش 36 هزار بشکه در روز میعانات گازی را دارد که رسیدن به این ظرفیت در سه مرحله 120 هزار بشکه ای در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان پنجشنبه هفتم تیرماه جهت بهره برداری از مرحله دوم پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس به بندرعباس سفر کرد.
7198/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.