به گزارش ایرنا، سرهنگ علی اصغر خرم روی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این عملیات ها هم چنین تعداد یک دستگاه خودرو، یک دستگاه موتورسیکلت و یک فروند شناور که در امر جا به جایی مواد مخدر فعالیت داشتند، توقیف و از چرخه فعالیت خارج شدند.
وی بیان داشت: در این رابطه 3 متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده و بازجویی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی هرمزگان معرفی شدند.
فرمانده مرزبانی هرمزگان اظهار کرد: مرزبانان در شهرستان های مرزی پارسیان و سیریک در راستای برخورد قاطع با اشرار مسلح و قاچاق مواد مخدر موفق شدند با ناکام کردن قاچاقچیان از ورود مقدار بالایی مواد مخدر به کشور جلوگیری کنند.
خرم روی ادامه داد: امنیت پایدار مرزهای آبی هرمزگان و حوزه دریانوردی نتیجه تلاش و از خود گذشتگی مرزبانان استان دانست و گفت: با تلاش بیشتر، مرزبانان و سربازان خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و امام زمان (عج) باشیم.
استان هرمزگان بواسطه همسایگی با 2 استان سیستان و بلوچستان و کرمان به نوعی بستر و محل انباشت مواد مخدر شده چرا که قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر از این استان ها باید از مسیر خشکی و دریایی هرمزگان عبور کنند.
هر چه مبارزه نیروهای انتظامی و امنیتی کشور با قاچاقچیان مواد مخدر به روزتر و قاطع تر می شود از دیگر سو سوداگران مرگ شیوه های جدیدتری در پیش می گیرند که انتقال مواد مخدر نیز از نقطه ای به نقطه دیگر پیچیده تر و غیر قابل دسترس تر شده و چرخه وسوسه انگیز سودآوری و سوداگری از بین نمی رود.
امروز روش حمل و نقل مواد مخدر از خشکی به دریا کشیده شده و با توجه به مرز طولانی هرمزگان از جاسک تا پارسیان به طول 900 کیلومتر، قاچاقچیان مواد مخدر این مسیر را با شناور و قایق های تندرو در پیش گرفته اند.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.