به گزارش ایرنا، علیرضا درویش نژاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کتاب های اهدایی با موضوع های مختلف از جمله دینی، قرآنی، تاریخ، ادبیات، علمی، روانشناسی، کمک درسی و کودک و نوجوان است.
وی بیان داشت: هدف از اهدای این کتاب ها، اشاعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، انس و الفت هر چه بیشتر مردم با کتاب و ایجاد انگیزه بین جوانان و نوجوانان است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهار کرد: بخشی از کتاب های اهدایی بر اساس تفاهم نامه ایجاد شده بین معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و این اداره کل تامین و بخش دیگر نیز از مولفان استان خریداری شده است.
درویش نژاد تاکید کرد: طی چند سال اخیر سعی شده که توزیع کتاب ها براساس نیازهای مطالعاتی هر منطفه باشد و این اقدام موجب افزایش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در هرمزگان شده است.
وی نقش خیران فرهنگی در توسعه فرهنگ اهدای کتاب را با اهمیت دانست و گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، نقش این قشر در توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه افزایش یافته است.
استان هرمزگان با جمعیت یک میلیون و 750 هزار نفر دارای 64 کتابخانه عمومی با بیش از 617 هزار جلد کتاب است و افزون بر 35 هزار نفر از جمعیت این استان عضو فعال کتابخانه ها هستند.
7195/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.