محمد عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و با توجه به محرومیت شهرستان بشاگرد، تخصیص این اعتبار برای تجهیز کارگاه های قالی باقی در این منطقه به تصویب رسیده است.
وی با اشاره به ظرفیت های موجود در شهرستان بشاگرد در بخش قالی باقی، خاطرنشان کرد: با تجهیز کارگاه های قالی باقی در این منطقه، می توان برای 300 نفر اشتغال ایجاد کرد.
این مقام مسوول اظهار کرد: فرش ‌بافی یکی از قدیمی ‌ترین مشاغل بانوان بشاگرد به شمار می ‌آید که سال ها به دلایل مختلف چندان مورد توجه واقع نشده بود.
عباسی تصریح کرد: با توجه به قدمت این هنر ارزشمند در منطقه بشاگرد، سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تمام تلاش های خود را جهت احیای این هنر و صنعت قدیمی در این منطقه به کار بسته است.
وی اظهار کرد: سال گذشته با تلاش مضاعفی که در این بخش انجام شد شاهد احیای مجدد کارگاه ‌های فرش ‌بافی در بشاگرد بودیم که اکنون در چندین روستا این صنعت به صورت جمعی و انفرادی در حال انجام است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهارامیدواری کرد: صنعت قالی بافی باز هم در شهرستان بشاگرد رونق یابد و موجب بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم این منطقه شود.
شهرستان بشاگرد در 270 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و از جمله مناطق محروم و کمتربرخوردار این استان است که البته در 4 دهه اخیر گام های بسزایی برای بهبود اوضاع این منطقه برداشته شده است.
به گفته مردم منطقه، صنعت قالی باقی حدود 30 سال پیش در شهرستان بشاگرد راه اندازی شد، اما پس از 2 سال فعالیت و با وجود استقبال بسیار بانوان منطقه برای یادگیری این صنعت و هنر تاثیرگذار در اقتصاد، به دلایل نامعلومی برای سالیان سال به حال خود رها شد.
در چند سال اخیر، سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در منطقه بشاگرد، برنامه ریزی مدونی جهت احیای صنعت قالی باقی در این شهرستان انجام داده است.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.