به گزارش ایرنا، در این مراسم استاندار هرمزگان اظهار داشت: دل های مومنان و نیکوکاران در این ماه آماده و مستعد برای نیکوکاری است و به این دلیل جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان برگزار می شود تا افراد در امر نیک آزادی زندانیان جرائم غیر عمد شرکت کنند.
فریدون همتی، کمک به هم نوع را به عنوان یک کار جاری در زندگی دانست و بیان داشت: با آزادی زندانیان جرائم غیر عمد آسیب ها و تهدیدها کاهش می یابد.
وی افزود: در آموزه های دین اسلام و اخلاق انسان های هم نوع دوست، روحیه کار خیر وجود دارد و این حرکت مردمی باید گسترش یابد تا زندگی ما سراسر در مسیر خیر و رضایت خداوند متعال باشد.

** وجود 145زندانی دیه و جرائم مالی غیر عمد
مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان نیز اظهار داشت: ستاد دیه استان هرمزگان در سال ۱۳۸۱ کار خود را آغاز کرده است که در این مدت توانسته ایم ۲ هزار و ۶۵۶ زندانی با بدهی بالغ بر ۱۳۲ میلیارد تومان را از زندان های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده برگردانیم.
احمد مرادی نژاد افزود: هم اکنون 145زندانی دیه و جرائم مالی غیر عمد با بدهی 157میلیارد ریال داریم.
وی برگزاری جشن های گلریزان را یک عمل اجتماعی خداپسندانه خواند و عنوان داشت: هر بخششی که در امر خیر گلریزان در ماه مبارک رمضان انجام شود حسنات آن که چندین برابر است در کارنامه اعمال فرد ثبت خواهد شد.
مدیر عامل ستاد دیه هرمزگان اظهار امیدواری کرد که با جمع آوری کمک های انسان دوستانه در این جشن بتوان 70 درصد از بدهی کسانی که شاکی اولیای دم هستند را تخفیف رضایتمندانه گرفت.

** کمک به نیازمندان هدف تشکیل ستاد دیه
رییس کل دادگستری هرمزگان نیز از انفاق به نیازمندان به عنوان پس انداز های پربرکت و جاری برای انسان از سوی خدا نام برد و افزود: برای رسیدن به خدا از داشته هایمان در راه خدا به نیازمندان انفاق کنیم.
حجت الاسلام محمد صادق اکبری با برشمردن اثرهای انفاق بیان داشت: صدقه، انفاق و کمک به نیازمندان بهایش معامله با خدا و بهشت است که موجب طولانی شدن عمر انسان ها می شود.
وی ادامه داد: وجود ستاد دیه در کشور فرصتی برای بخشیدن مال و ثروت انسان ها به همنوعان است که به دلیل جرائم غیرعمد زندانی شده اند، بنابراین یکی از هدف های تشکیل ستاد دیه کمک به نیازمندان در جامعه امروز است.
به گزارش ایرنا، در شانزدهمین جشن گلریزان در بندرعباس هم چنین 500 میلیون ریال از سوی استانداری هرمزگان، مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون ریال ازسوی شرکت فولاد هرمزگان، یک میلیارد ریال از سوی کمیته امداد هرمزگان، 10 میلیون ریال نیز از اداره کل ثبت اسناد استان هرمزگان برای کمک به نیازمندان و آزادی زندانیان در بند غیر عمد اهدا شد.
همزمان با ماه مبارک رمضان، شانزدهمین جشن گلریزان برای آزادی در 13 شهرستان استان هرمزگان درحال برگزاری است.
در بندرعباس این جشن در 12 رمضان برابر با هفتم خرداد با حضور جمعی از خیران و مسئولان استانی در سالن اجتماعات شهرک فجر انجام شد.
9887/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.