به گزارش ایرنا، امام جمعه میناب در این همایش گفت: مقام معظم رهبری همواره بر ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه تاکید دارند و طلایه داران تبلیغ در کاهش آسیب های اجتماعی و تحقق سبک زندگی اسلامی نقش اثرگذاری بر عهده دارند.
حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی اظهارداشت: بحث علت های فروپاشی خانواده ها و پدیده طلاق مشکل بزرگی است که اکنون در کشور ما در حال رشد است و مبلغان دینی و روحانیان باید نقش خود را در جهت کاهش این آسیب ها به کار گیرند.
وی بیان داشت: استعمال مشروبات الکلی، مواد مخدر، قاچاق، بد حجابی و عدم رعایت پوشش اسلامی از دیگر آسیب های بزرگ اجتماعی است که انتظار می رود در طول ماه رمضان از لحاظ شرعی و عرفی به آن ها پرداخته شود.
وی خاطر نشان کرد: مبلغان اعزامی باید علاوه بر بحث نماز و فریضه امر به معروف و نهی از منکر نسبت به آسیب های اجتماعی و فرهنگی و تحقق شعار امسال (حمایت از کالای ایرانی) نیز مردم را آگاه کنند.
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه میناب نیز در این همایش آگاه سازی اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان نسبت به آسیب های فضای مجازی را از رسالت های مهم امروز مبلغان دینی دانست.
معسود قاسمی افزود: تنها راه برون رفت از مشکلات و توسعه جامعه، تلاش در جهت تحقق شعار امسال (حمایت از کالای ایرانی) و اقتصاد مقاومتی است و مبلغان باید این موضوع را برای مردم تبیین کنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب نیز به تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: جزء خوانی و تفسیر قرآن مجید، ایجاد حلقه های معرفت، برگزاری نشست های بصیرتی و اجرای مراسم های شب احیا از مهم ترین برنامه های مبلغان در این ماه است.
حجت الاسلام محمد بنی خزاعی اظهار داشت: درماه مبارک رمضان 180 روحانی و مبلغ دینی به شهرها و روستاهای شهرستان میناب اعزام می شوند.
7194/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.