به گزارش ایرنا، امامان جمعه هرمزگان با تاکید بر حفظ منافع کشور و تلاش مسوولان در حراست از این منافع، بیان داشتند: تنها راه مقابله با اسکتبار جهانی و دشمنان خارجی، حفظ وحدت و همدلی در جامعه است.
بخش هایی از خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان به شرح زیر گزارش شده است:

**میناب
امام جمعه میناب با تاکید بر تقویت وحدت و انسجام ملی، گفت: ملت قهرمان ایران با ایستادگی در برابر تهدیدهای دشمن و حفظ استقلال همه جانبه کشور پاسخ کوبنده ای را به آمریکا و هم پیمانانش خواهند داد.
حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر با اشاره به اینکه امریکا دشمن درجه یک ملت ایران است، اظهارکرد: ملت ایران تسلیم بدعهدی های دشمنان نمی شود و دشمنان نیز آروزی به زانو درآوردن مردم ایران اسلامی را به گورخواهد برد.
خطیب نماز جمعه میناب با تاکید براینکه ایران در بحث برجام به تعهدات خود عمل کرده است، بیان کرد: طرف های ایران در برجام به تعهدات خود عمل نکرده و تحریم ها جدیدی را نیز برعلیه ایران برقرار کردند.
وی ادامه داد: اقدام ترامپ در برهم زدن برجام بار دیگر به ملت ایران و جهانیان ثابت کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست.

**بندرلنگه
امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: خروج ترامپ از برجام اتمام حجتی بود برای آن خوش باوران داخلی که می‌گفتند اگر کنار بیاییم مشکلات حل خواهد شد.
حجت الاسلام سید محمدجواد رکنی اظهار کرد: امروز زمانی است که باید بیش از گذشته وحدت و همدلی را تقویت کنیم و همه با هم در مقابل امریکا ایستادگی کنیم.
وی با تاکید بر حفظ اتحاد در داخل برای مقابله هر چه بهتر با دشمنان، افزود: رییس جمهور دیوانه آمریکا پیمان شکنی و بدعهدی استکبار را برای چندمین بار مانند پیشینیان خود با خروج از برجام به نمایش گذاشت.

**قشم
امام جمعه قشم گفت: تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج از برجام یک حماقت است و غیرقابل اعتماد و بی اعتبار بودن این کشور را به جهانیان اثبات می کند.
حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر قشم افزود: البته بدعهدی آمریکا برای ملت ایران تازگی ندارد اما نقض برجام توسط آمریکا این بار چهره ای منفورتر از این کشور در جهان ساخت.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب پیش از مذاکرات و حین آن به نتیجه مذاکرات خوش بین نبودند و این اقدام ترامپ، صدق منطق و گفتار مدبرانه رهبری را برای همگان به اثبات رساند.
امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: آمریکا با خروج از برجام، ایجاد شکاف و دو دستگی میان مردم و مسئولان ایران اسلامی را دنبال می کرد اما نتیجه واقعی آن تشدید اختلاف داخلی در آمریکا و فروپاشی وحدت این کشور با اروپاییان بود.
وی ادامه داد: وحدت موجود در کشور، رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران است و نقض عهد آمریکا باعث تقویت انسجام مردم و مسئولان حول محور ولایت شده است.

** حاجی آباد
امام جمعه شهرستان حاجی آباد با اشاره به خروج رسمی آمریکا از برجام، گفت: مقام معظم رهبری همواره نسبت به غیرقابل اعتماد بودن آمریکا تذکر داده بودند و امروز حقانیت ولایت‌ فقیه بر همگان بهتر از گذشته روشن شد.
حجت‌الاسلام روح الله مختاری با تاکید بر اینکه مسئولان نظام باید همواره گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند، افزود: همه مسئولان باید با اتحاد و همدلی از منافع ملت ایران دفاع کنند و جواب آمریکایی ها را کاملا قاطعانه بدهند.
وی تصریح کرد: در شرایط امروز ما به طور ویژه نیازمند به وحدت و همدلی هستیم و باید با تکیه بر توان جوانان کشور و حمایت از کالای ایرانی، مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

**پارسیان
امام جمعه پارسیان با اشاره به توصیه‌ های مکرر مقام معظم رهبری در خصوص عدم اعتماد به آمریکا گفت: خروج آمریکا از برجام نشان داد که دشمنان نظام اسلامی به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.
حجت‌الاسلام هادی میرزایی در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان داشت: چنان چه مسئولان مربوطه به این فهم رسیدند که اعتماد به آمریکا اشتباه بود، جای تبریک دارد.
وی با بیان اینکه تنها فایده برجام ابطال نظریه تعامل با آمریکا بود، افزود: اروپا باید بداند برجام مکمل و متمم ندارد و جمهوری اسلامی نه در خصوص موشکی و نه نفوذ منطقه‌ای به هیچ وجه با شما وارد مذاکره نخواهد شد.
7198/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.