علیرضا درویش نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برگزاری سومین نشست فرهنگی - علمی خلیج فارس با حضور محققان بین المللی - ملی و استانی و سومین فستیوال منطقه ای موسیقی مرزداران خلیج فارس از برنامه های پیش بینی شده توسط دبیرخانه روز ملی خلیج فارس است.
وی ادامه داد: اجرای موسیقی توسط هنرمندان استان های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، مازندران، کرمان و آذربایجان شرقی در بوستان غدیر بندرعباس (زیر پرچم) از دیگر برنامه های این رویداد است.
درویش نژاد ادامه داد: برگزاری اولین جشنواره منطقه ای «چی چی کای خلیج فارس» در جزیره هرمز و نمایشگاه آثار اولین تور ملی عکاسی از خزر تا خلیج فارس نیز از امسال به برنامه جشنواره افزوده شده است.
وی خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره روز دهم اردیبهشت با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار آوینی بندرعباس برگزار می شود که سالار عقیلی هنرمند نام آشنا، آثاری را در این برنامه اجرا خواهد کرد.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در کنار برنامه های پیش بینی شده دبیرخانه جشنواره بین المللی خلیج فارس امسال چند برنامه ورزشی نیز به صورت خودجوش مردمی اجرا می شود.
وی آغاز تورجهانگردی پنج قاره با موتور توسط محمد امیری رودان، برگزاری تور دوچرخه سواری جانبازان از سرپل ذهاب تا خلیج و پاروکشی تیم دراگون بت از هرمز تا بندرعباس را به عنوان مهمترین برنامه های ورزشی خودجوش روز ملی خلیج فارس معرفی کرد.
دهم اردیبهشت سالروز آزادسازی جزیره هرمز از دست اشغالگران پرتغالی است.
سردار امام قلی خان در این روز (21آوریل 1622میلادی) موفق شد به 117 سال تسلط پرتغالی ها بر سواحل جنوبی کشور پایان دهد.
این روز در سال 1384 به نام روز ملی خلیج فارس نامگذاری شد.
2094/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.