به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی عصر چهارشنبه در دیدار مدیر کل و معاونان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: یکی از مهم ترین ظرفیت های هرمزگان برای اشتغالزایی ، وجود جاذبه های گردشگری بسیار آن به ویژه در حوزه دریا است که باید با ابتکار عمل در جهت بهره مندی هر چه بیشتر از این ظرفیت تلاش کرد.
وی ضمن تاکید بر بهره مندی از تجربه های مدیران دوره های قبل و مکتوب شدن ایده های مدیران در رفع مشکلات به منظور انتقال به مدیران بعدی، افزود: یکی از اقدام های خوب در حوزه گردشگری دریایی هرمزگان، نصب اسکله های شناور مسافری در مناطق ساحلی است.
آیت الله نعیم آبادی تاکید کرد: به طور یقین این اقدام که نتیجه آن استقبال گردشگران برای بازدید از این مناطق است، نقش بسزایی در رفع مشکل بیکاری و بهبود اوضاع اقتصادی مردم منطقه خواهد داشت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این دیدار به ارایه گزارشی مختصر در خصوص عملکرد این مجموعه و دستاوردهای سال 96 پرداخت.
الله مراد عفیفی پور با اشاره به توجه ویژه سازمان بنادر به مسئولیت های اجتماعی خود در توسعه گردشگری دریایی، اضافه کرد: به عنوان مثال منطقه گردشگری و بسیار زیبای خور آذینی در یک منطقه محروم در شهرستان سیریک واقع شده که طی سال های گذشته چندان برای گردشگران شناخته شده نبود.
وی ادامه داد: با اقدام ابتکاری سازمان بنادر برای نخستین بار در جنگل های دریایی این منطقه اسکله فلزی نصب شد و اقدام های دیگری هم چون ارایه تجهیزات ایمنی، بازرسی از شناورهای تفریحی و همچنین استقرار تیم های غواص برای رونق بخشی به گردشگری آن صورت گرفت.
وی خاطرنشان کرد: پس از گشایش های برجام، تجهیزات راهبردی بندر شهید رجایی خریداری و تا شهریورماه امسال همه این تجهیزات نصب می شوند که شش ماه زودتر از موعد مقرر است.
استان هرمزگان دارای 32 بندر فعال است که به اسکله های تجاری و صیادی برای تخلیه و بارگیری کالا و جابجایی مسافر معروف هستند و مهم ترین آن ها بندر شهید رجایی، شهید باهنر، شهید حقانی، بندرلنگه، آفتاب، چارک، کیش، قشم، تیاب، کلاهی، کرگان، جاسک و سیریک هستند.
7198/ 7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.