به گزارش عصر سه شنبه ایرنا، موافقان این درخواست از جمله رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر بندرعباس معتقد بودند، گشایش حساب متمرکز پیش از این در لایحه بودجه پیش بینی و تصویب شده است.
مخالفان این درخواست نیز که مهمترین آنها فیصل دانش و پرویز سالاری بودند، خواستار روشن شدن وضعیت عملکردی حساب های فعلی شهرداری از جمله حساب ویژه عوارض پارکینگ، پیش از موافقت با حساب متمرکز جدید شدند.
پرویز سالاری به عنوان مخالف اظهار داشت: اعضای شورا هنوز خزانه دار این نهاد را در دوره جدید انتخاب نکرده اند و هیات رییسه به تذکرهای قبلی در این باره توجه نکرده است.
رییس شورا نیز در پاسخ به این انتقاد اظهار داشت: مدتی است که برخی اعضا در انتقادهای خود رییس شورا را هدف قرار داده اند و به سمت وی «تیر و ترکش» پرتاب می کنند و اگر قرار است رییس شورا مقصر شناخته شود، من مسوولیت تمام اشتباه های هفت ماه گذشته را می پذیرم.
اسلام باوقار با اظهار نارضایتی از گفته های سالاری خاطر نشان کرد: بر اساس قانون می توانسته یکی از کارمندان مالی شورا را به عنوان خزانه دار منصوب کند که این کار را انجام داده است.
سخنان باوقار باز هم بی پاسخ نماند و سالاری یاد آور شد: خزانه دار شورا یک سمت انتخابی است که همه اعضا باید به فرد مورد نظر برای این سمت رای دهند و رییس شورا از نظر قانونی اجازه انتصاب فردی به این سمت را ندارد.
*علت پرشوری نشست شورا حضور رسانه هاست
به دنبال بحث های رفت و برگشتی اعضا درباره دستور کار یاد شده، نایب رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: علت پرشوری بحث های این نشست، حضور رسانه هاست.
فیصل دانش ادامه داد: متاسفانه خبرنگاران برای برخی نشست ها مطلع نشده و یا دعوت نمی شوند اما وقتی حضور دارند، اعضا شفاف و صریح مواضع خود را اعلام می کنند.
پس از رای گیری درباره افتتاح حساب متمرکز که در نهایت برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی ارجاع شد، موضوع غرفه ها و دکه های سطح شهربندرعباس با حضور مدیران سازمان های مرتبط زیرمجموعه شهرداری مورد بررسی قرار گرفت.
*برای واگذاری غرفه نامه های خارج از تشریفات می رسد
معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس در این باره گفت: یکی از مسائلی که شهرداری با آن روبروست نامه هایی است که خارج از تشریفات و روند معمول، برای واگذاری غرفه به افراد معرفی شده از نهادهای حمایتی و یا خانواده های شهدا و جانبازان می رسد.
اسماعیل موحدی تاکید کرد: از نظر قانونی نمی توانیم به چنین نامه ها و درخواست هایی پاسخ مثبت دهیم.
وی با اشاره به ضرورت ساماندهی غرفه ها و دکه ها و فرآیند واگذاری آنها یاد آور شد: برخی افراد مجوزهای 20 و 30ساله برای دکه و غرفه خود دارند که حتی برخی از آنها به وارثان آنها منتقل شده است.
موحدی تاکید کرد: شهرداری هیچ مجوز جدیدی صادر نکرده و لازم است شورای شهر چیزی به عنوان نقشه راه در اختیار شهرداری قرار دهد تا تصمیم گیری در این باره ممکن شود.
رییس کمیسیون عمران شهرداری درباره موضوع یاد شده گفت: بیکاری یک مشکل عمومی و مربوط به تمام خانواده هاست و در این وضعیت افراد زیادی خواستار مجوز غرفه و دکه هستند.
کیانوش جهانبخش تصریح کرد: اگر قرار است سهمیه ای برای خانواده شهدا و جانبازان در این زمینه در نظر گرفته شود، باید مراقبت شود که خود شخص متقاضی در همان واحد مشغول کار شود.
به گفته این عضو شورا برخی از افرادی که از سهمیه های خانواده شهدا و جانبازان استفاده می کنند در جای دیگری مشغول به کار بوده و مجوزهای دریافتی را به دیگران واگذار می کنند.
*صدور مجوز در حریم 60متری دریا
فرزانه آرامش یکی دیگر از اعضای شورا نیز در این بخش نسبت به دادن مجوز غرفه در حریم 60متری دریا اعتراض کرد.
این عضو شورا بوستان کیش در نزدیکی بازار ماهی و همچنین مناطق پشت شهر و سورو و بوستان کپشکن را از مصداق های صدور چنین مجوزهایی معرفی کرد.
*این همه کبابی چه ضرورتی دارد
فاطمه جراره از دیگر اعضای شورا ضمن سئوال درباره روند صدور مجوز دکه و اغذیه فروشی ها در شهرب بندرعباس گفت: اماکن زیادی تحت عنوان دکه و دیگر محل های صنفی، با مجوز شهرداری معابرعمومی را اشغال کرده و تبدیل به کباب فروشی شده اند.
*برای واگذاری غرفه مزایده برگزار شود
رییس شورای شهر نیز خواستار برگزاری مزایده سالانه برای واگذاری دکه های سطح شهر شد و تاکید کرد: استفاده کنندگان از این دکه ها نباید خود را مالک این مکان ها بدانند.
باوقار همچنین خواستار تعیین تکلیف 30جایگاه در نظر گرفته شده به عنوان ایستگاه اتوبوس شد که همه آنها اکنون به محل فروش تنقلات و خوراکی تبدیل شده است.
*دکه نشریاتی نباید به مرغ فروشی تبدیل شود
جواد بلارک یکی دیگر از اعضای شورا نیز از شهرداری و زیرمجموعه های آن خواست بر استفاده درست و طبق مجوز داده شده از دکه ها نظارت شود تا مانند آنچه در حال حاضر مشاهده می شود متصدیان آنها دکه نشریاتی را به مرغ فروشی تبدیل نکنند.
مدیرعامل سازمان سیما فضای سبز و منظر شهری بندرعباس نیز در این نشست بر ضرورت ارائه خدمات در برخی مکان های مورد استفاده مردم تاکید کرد.
رضا حیدری زاده ادامه داد: به عنوان مثال باغ پرندگان به بهره برداری رسیده اما فضای خدماتی ندارد که می توان ضمن ارائه خدمات، درآمد نیز برای سازمان کسب کرد.
وی در بخش دیگری از گفته های خود از تصمیم این مجموعه برای ممنوعیت کاشت درخت کونوکارپوس درفضای سبز شهری و جایگزینی آن با گونه های بومی مانند گل ابریشم ، کنار ، لور و گارم زنگی خبر داد.
مهدی جهانبخش مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس پس از ارائه گزارشی از تعداد دکه های موجود در شهربندرعباس گفت: از سال 89 تاکنون هیچ مجوز جدیدی صادر نشده و با توجه به افزایش جمعیت، باید ساز و کار قانونی صدور مجوزهای جدید مشخص شود.
2094 /6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.