زهرا نوری بشاگردی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: خاطره های این آزاده از زمان کودکی آغاز می شود و تا رفتن به جبهه، نحوه اسارت توسط نیروهای بعثی و خاطرات دوران اسارت در زندان های عراق تا بازگشت به کشور ادامه می یابد.
وی ابراز کرد: خاطره های حمزه عباسی به زندگی بعد از اسارت وی نیز می پردازد که شامل خاطره های بسیار جذاب در این بخش از زندگی این آزاده است.
نویسنده زندگینامه آزاده حمزه عباسی گفت: حمزه عباسی متولد یکم شهریور 1348 ساکن دمشهر میناب است که چهارم خرداد سال 1367 در منطقه شلمچه به اسارت نیروهای بعثی درآمد و پس از 2 سال و سه ماه اسارت در شهریور سال 1369 از زندان های بعثی آزاد و به کشور بازگشت.
نوری بشاگردی بیان کرد: هم چنین در حال جمع آوری خاطرات شهید سید عبدالرسول عمرانی، فرمانده گروهان ابوالفضل(ع) گردان 415 ثارالله از شهیدان دوران دفاع مقدس اهل مشی شهرستان میناب هستم و تاکنون 50 درصد خاطرات جمع آوری شده است.
وی ادامه داد: شهید عمرانی یکی از شهیدان شاخص های شهرستان میناب است که فعالیت های زیادی در زمان انقلاب و جنگ انجام داده و هنوز رازهای زیادی دارد که باید کشف شود و به گوش تمام مردم این سر زمین رساند.
شهید عبدالرسول عمرانی در سال 1359 مسوولیت امور تربیتی آموزش و پرورش و رفاه میناب را بر عهده داشت و در سال 61 مدیرعامل شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان میناب شد و در سال 1364 نیز شغل معلمی مقطع پنجم در دبستان دهو در این شهرستان را عهده دار بود.
وی در سال 1359 به جبهه اعزام شد و 21 بهمن 1364 که عنوان فرماندهی گروهان ابوالفضل(ع) گردان 415 ثارالله را برعهده داشت در عملیات والفجر 8 در منطقه فاو به شهادت رسید.
نویسنده کتاب دامادی خوبان بیان داشت: این کتاب که در سال 95 توسط اداره کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان هرمزگان به چاپ رسید،خاطره های خواستگاری تا ازدواج 12 شهید را روایت می کند که 10شهید متعلق به شهرستان میناب و 2 شهید نیز اهل بشاگرد هستند.
نوری بشاگردی ادامه داد: در کتاب دامادی خوبان سعی کردم زندگی ساده این 12 شهید، آداب و رسوم و نوع زندگی آن ها و شیوه زندگی شهیدان شهری و روستایی را نشان دهم.
وی خاطرنشان کرد: در کتاب خاطره های سردار شهید اسماعیل عبدالصمدی دیگر شهید شهرستان میناب، به تمامی جنبه های زندگی شهید بخصوص نکات تربیتی و اخلاق زندگی وی از جمله اهمیت به بیت المال، رعایت حلال و حرام و کمک به دیگران پرداخته ام.
به گفته این نویسنده جوان ساکن میناب، سردار شهید اسماعیل عبدالصمدی متولد سال 1343 در میناب بوده که 14 اسفندماه سال 1365 در عملیات کربلای 5 در شرق بصره به شهادت می رسد.
زهرا نوری بشاگردی از نویسندگان جوان و متولد هشتم آبان ماه سال 1371 است که کار نویسندگی در حوزه دفاع مقدس را از سن 19 سالگی در شهرستان های بشاگرد و میناب آغاز کرده است.
9887/ 7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.