امید ذاکری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که ماموران این یگان با تخریب کنندگان طبیعت برخورد جدی خواهند داشت، خاطر نشان کرد: این نیروها به منظور کنترل و حفظ منابع طبیعی گشت مستمر در عرصه ‌های استان دارند و با متخلفان بر اساس قانون برخورد خواهند کرد.
وی حضور و گذران اوقات در طبیعت را یکی از فرهنگ های غنی ایرانیان در پایان تعطیلات نوروز دانست و افزود: همه باید در حفظ و پاسداشت طبیعت کوشا باشیم.
ذاکری با تاکید بر این که مردم و مسافران نوروزی باید در این روز به هنگام پخت و پز در طبیعت دقت کافی داشته باشند، گفت: از همه مردم خواستاریم پس از پایان گردش در طبیعت، آتش را با آب یا خاک خاموش کرده و پس از اطمینان از خاموش بودن آتش محل را ترک کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان هم چنین از مردم خواست تا همراه خود کیسه های زباله داشته باشند و پسماندهای روز طبیعت خود را جمع آوری و از انداختن زباله ها و رهاسازی آن در طبیعت خودداری کنند.
ذاکری مشارکت مردم در امر حفاظت از عرصه های منابع طبیعی را بسیار مهم دانست و گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف، تصرف و آتش سوزی در جنگل و مراتع، مراتب را در سریع ترین زمان ، از طریق تلفن گویا امداد جنگل و مرتع به شماره 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش کنند.
از مساحت هفت میلیون و 200 هزار هکتاری استان هرمزگان، 6 میلیون و 900 هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و 93 هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.
7198/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.