رسول جهانداری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این تعداد گردشگر، 486 نفر در آخرین روز این سفرها (12 فروردین) از جزیره و تنگه هرمز دیدن کردند.
به گفته وی، از ابتدای اعزام به راهیان نور دریایی تا چهارم فروردین امسال 5 هزار و 600 گردشگر نوروزی کشور به صورت رایگان به جزیره هرمز اعزام و با رشادت های شهیدان خلیج فارس و اهمیت تنگه هرمز آشنا شدند.
مسوول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، آشنایی مردم با نحوه شهادت شهیدان خلیج فارس، اهمیت حفظ دریای خلیج فارس به ویژه تنگه هرمز و لارک و یادآوری کینه توزی های آمریکایی ها در سرنگونی هواپیمای ایرباس در سال 67 در آب های خلیج فارس را بخشی از اهداف این اردوها برشمرد.
جهانداری ابراز کرد: اردوهای راهیان نور دریایی خلیج فارس هر روز در دو نوبت صبح و عصر انجام می گرفت و گردشگران از ساعت 7.30 صبح از اسکله پشت شهر بندرعباس به مقصد جزیره هرمز اعزام می شدند.
وی ادامه داد: در جزیره هرمز نیز گردشگران ضمن بازدید از یادمان شهدای گمنام، موزه دفاع مقدس، قلعه پرتغالی ها، بهره مندی از روایتگری راویان دفاع مقدس، صنایع دستی زنان و مردان جزیره زیبای هرمز را که با هدف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برپا شده است، خرید می کردند.
به گفته جهانداری، اردوهای راهیان‌ نور دریایی خلیج فارس از سال 89 با شرکت 3 هزار نفر در بندرعباس آغاز شد و در طول سال های گذشته، 56 هزار و 352 نفر در 8 سال برگزاری این اردوها در هرمزگان شرکت کرده اند.
سرداران شهید اسحاق دارا و اسدالله رئیسی به شهدای خلیج فارس معروف هستند و یکی از اهداف مهم این اردوها آشنایی مردم با نحوه شهادت این دو شهید است.
9887/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.