به گزارش ایرنا، همچنین محمود واعظی به همراه دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور شامگاه چهارشنبه در جریان بازدید ازستاد نوروزی قشم واقع در مرکز بین المللی این جزیره افزود: همچنین باید با همکاری اپراتورهای مخابراتی، بسته های تبلیغی شامل اطلاعات گردشگری و ظرفیت های تجاری در اختیار مسافران و گردشگران قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دراین زمینه نیز گفت: سال های قبل مردم باید حدود 7 ساعت در بندر پهل و لافت برای عبور با شناور حمل خودرو (لندینگ کرافت) منتظر می ماندند که هم اکنون با اقدام های انجام شده، این زمان به میانگین 7 دقیقه و 30 ثانیه کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: با همت مسوولان، تعداد گیت و لندینگ کرافت ها افزایش یافت و هم چنین به جای تهیه فیش، سیستمی طراحی شد که مسافران با کشیدن کارت بانکی می توانند از گیت ها عبور کنند.
مومنی ادامه داد: جزر دریا از محدودیت هایی است که قابل تغییر نیست اما این امکان به وجود آمد که با مدیریت زمان، خدمات دهی به جزر دریا برخورد نکند.
وی تصریح کرد: همچنین با تهیه سامانه مدیریت آمار و اطلاعات گردشگری تعداد و مبدا مسافر، تعداد و نوع خودرو و مقایسه آن با آمارهای سال قبل به صورت آنلاین در دسترس قرار دارد.
جزیره قشم به وسعت یکهزار و 500 کیلومتر مربع، دارای جاذبه های مختلف گردشگری از جمله غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم است.
همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری جزیره قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.