به گزارش ایرنا، پژمان بهرامی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران قشم افزود: در 5 روز آخر دهه فجر 79 هزار و 564 نفر از مسافران با استفاده از وسایل نقلیه از مسیر اسکله های پهل-لافت با استفاده از شناورهای ویژه حمل خودرو بر روی دریا (Landing craft) به جزیره قشم وارد شدند.
وی ادامه داد: این تعداد مسافر با 19 هزار و 891 خودرو شخصی و عمومی شامل سواری، اتوبوس و مینی بوس با گذر از آب های نیلگون خلیج فارس به جزیره قشم آمدند.
بهرامی گفت: در همین مدت 33 هزار و 391 مسافر با استفاده از شناورهای تندرو از اسکله شهید حقانی بندرعباس وارد اسکله شهید ذاکری شهر قشم شدند.
وی افزود: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی فرودگاه بین المللی قشم، در نیمه دوم دهه فجر امسال هفت هزار و 806 مسافر نیز از طریق فرودگاه مزبور به این جزیره مسافرت کردند.
مدیر امور بنادر سازمان منطقه آزاد قشم اظهار امیدواری کرد: بر اساس میزان استقبال از سفر به این جزیره قشم در مناسبت های مختلف در طول سال جاری پیش بینی می شود نوروز سال 1397 یک حادثه استثنایی در حوزه گردشگری جزیره قشم رخ دهد.
جزیره قشم به وسعت یکهزار و 500 کیلومتر مربع، دارای جاذبه های مختلف گردشگری از جمله غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم است.
همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا، موزه لنج سازان روستای گوران و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری جزیره قشم است.
69 کاشانه - مهمان در روستاهای جزیره قشم مشغول به فعالیت هستند که ظرفیت مناسبی برای بوم گردی فراهم شده است.
آب و هوای بهاری درنیمه دوم سال، باشگاه های غواصی، ورزش های هیجانی در دریا، هوا و زمین، انواع غذاهای دریایی و اداب و سنت های مردم بومی قشم، این جزیره را به یکی از مقاصد گردشگری جنوب ایران تبدیل کرده است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/6048
خبرنگار : حسین آزادمنجیری ** انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.