به گزارش ایرنا، ناوسالار یکم پاسدارعباس غلامشاهی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران، هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس در3 استان هرمزگان، بوشهر و خوزستان را آشنایی هموطنان با اهمیت خلیج فارس و تنگه هرمز، بیان رشادت های مردمان جنوب کشور در مقابله با دشمنان و نمایش اقتدار جمهوری اسلامی در خلیج فارس و دریای عمان عنوان کرد.
وی افزود: نشان دادن اشرافیت کامل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بر تحرک های بیگانگان از دیگر اهداف برگزاری این اردوها است.
وی اضافه کرد: برنامه های فرهنگی مختلفی شامل روایتگری و حضور در یادمان شهدای گمنام جزیره هرمز برای شرکت کنندگان پیش بینی شده است.
جانشنین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یاد آور شد: 56 هزار و 352 نفر در 8 سال برگزاری راهیان نور دریایی شرکت در هرمزگان کرده اند.
وی بیان داشت: هزینه شرکت در این اردوها رایگان است وعلاقه مندان می توانند بلیت اردوهای راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس را در مکان های مذهبی مانند امامزاده ها، مساجد و مکان ها گردشگری و برخی نقاط دیگر تهیه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مستند 29 فرودین با موضوع شهادت شهیدان اسحاق دارا و اسدالله رئیسی از شهدای رویارویی مستقیم با آمریکا در خلیج فارس، برای پخش از رسانه ملی آماده شده است.
جانشنین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: گروه مستند ساز برای ساخت این مستند 3 ماه زمان صرف کرده است.
وی ادامه داد: شهیدان اسدالله رئیسی و اسحاق دارا 29فروردین 67 در مقابله با نیروهای آمریکایی (در اطراف جزیره ابوموسی)، یک فروند بالگرد را منهدم کردند و در ادامه این مقابله توسط متخاصمان به شهادت رسیدند.
وی اشاره کرد: آمریکایی ها خود را دور از حضور در جنگ با ایران نشان می دادند ولی در یک سال و نیم پایانی دوران دفاع مقدس به جمهوری اسلامی اعلام جنگ داده و مستقیم وارد جنگ شدند.
3219 /6048
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.